AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
929

Elstolar e32

StoneD
Hur programerar jag minnena på elstolarna , det står på nåt konstigt nazi-språk i instruktionsboken s¨jag fattar ingenting. Bilen e en 735 -78 . Tacksam för svar.
Scheckheft
StoneD: vet du vad- om du försöker vara rolig med såna kommentarer som "nazi-språk" har du kommit till helt fel ställe. Vill du ha hjälp får du faktiskt ändra ditt språk och beteende här på forumet. Och sedan kanske du kan bemöda dig att använda sökfunktionen så får du svar.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
StoneD
Det var varken tänkt att vara rolig eller störig , jag är för övrigt ledsen att du tog åt dej angående mitt vokabulär. Ber så hemskt mycket om ursäkt.
Sökfunktionerna , ok tack så mycket.
Scheckheft
Hej
Ok. Följande länk leder till en mycket informativ sida om E32 modellen med bla nedladdningsbar manual på eng.
Länk

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Za
28
Zardur
525i Touring -02
Ehm, kom inte den första E32 modellen 87 och inte 86?

StoneD: Vore konstigt om du köpt en E32 utan instruktionsbok.
StoneD
Jo jag har en instruktions bok men det står på tyska i den, inte riktigt min starka sida.
Har för övrigt inte en susning när E32:an komme
eller var du fått -86 ifrån.
Inte jag heller, men du skrev i första inlägget "Bilen e en 735 -78" och du menar nog -87!!
StoneD
Jo....ops.. skrivfel =/ , menade ju givetvis -87 !!! inte -78 sry..
Hej!
Lyckades du programmera stolen?

I annat fall om det är en E32:

1. Ställ in stolen, yttre backspeglarna (om det är förarsidan), och elinställbara ratten (om du har sådan), så som du vill ha det för in ställning "1".
2. Tryck på "Memory", tills knappen lyser grönt.
3. Tryck på den kanpp som du vill att inställningen ska gälla för (1,2 eller 3), tills lampan slocknar.

Sen är det bara att hålla inne den valda knappen så ställs stolen, speglarna och eventuellt ratten in. Upprepa momentet på samma sätt för de övriga inställningarna.

(Passagerar sidan gäller samma sak men utan speglar och ratt), jag är osäker på om eventuellt svankstöd och "sportsits" lagras i minnet.

Hoppas att Ni förstår!

Mvh
Fredrik
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Men minne finns inte på passagerarsidan?
Svankstödet lagras inte, därmot nackskyddet.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
StoneD
Jodå jag fick till det med minnet på elstolen. =)
Problemet var att man skulle ha tändningen på å det var ju inte så lätt att veta, men det löste sig till slut.

Tack.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.