|
|
|
|---|---|
|
hallåj. har ett problem, har monterat xenon i helljusen och då pga strömsvaghet i tändningsögonblicket. nu till problemet jag har kopplat in Ballasterna enl hur man kopplar in X-ljus och använt original kontakterna till att styra 85/86 på reläet, när jag slår på helljuset så tickar reläerna i takt ungefär 0.5 sek mellan ticken, jag klurade å knåpade lite och satte en 5w lampa över 85/86 paralellt med originalkablarna, ticket slutade, vad kan jag göra åt detta? jag vill inte ha en 5w lampa på varje sida... ser rackligt ut, motstånd? storlek? har då även kopplat in i halvljusen på samma sätt med extra reläer, och styr med orignalkablaget 85/86, nu lyser lampcheck på båda halvljusen fram, en 5w glödlampa paralellt hjälper inte, andra lösningar? tacksam för svar! //Nicke Riktiga motorer har 6cylindrar =) | |
|
ingen som har tips? eller förslag? jag har juh mina egna teorier om ett effektotstånd men tänkte om nån annan har en bättre ide? Riktiga motorer har 6cylindrar =) |
|
|
Om det funkar och räcker med 5W lampor parallellt med reläet så kan du ju alltid sätta ett effektmotstånd i stället. Närmaste standardvärde kan vara t.ex 18 eller 22 ohm som ger motsvarande belastning, välj ett 10W motstånd så håller det för evigt. Tänk på att motståndet blir varmt (motsvarande c:a 5W) så det monteras därefter, det finns även metallkapslade motstånd som skruvas mot plåt. Det finns även en fix med motstånd och relä som lurar ljusmodulen vid byte från halogen till xenon, då slipper man extrabelastningen osv. Maila om du vill ha mera detaljer. Vilka kit har du använt för xenon i helljusen? FP |
|
|
från Xenonvalot kompletta lyktor med Dubbel Xenon, GE Xensations lampor, 9000k i halvljus och heljus om ja inte minns fel, de där med "FIX:en" mer detaljer =) så kan men studera de lite och hitta på nå bra. Riktiga motorer har 6cylindrar =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.