|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har planerat att inhandla en M5:a -94 från tyskland... Bilen har dock en lagerskada i motorn, vilket jag tänkt åtgärda här hemma... Fick dock idag höra rycktesvägen att bmw tidigare återkallat m5:or med lagerskador och att det skulle vara lönlöst att renovera en m5 motor som inte blivit återkallad och fått dessa skador... Har någon annan hört detta eller är det bara ett löst rykte? Tack på förhand! | |
|
Det har jag aldrig hört talas om, visst har lagerskador inträffat men inte i den omfattningen så att bilar återkallats, betydligt vanligare är i så fall kolvskador. Tror inte du behöver oroa dig om du bara byter lager. - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Skönt det då :) Tack! |
|
|
Har haft en M5 touring(vilken bil) men den är mycket dyr att äga nu har jag sålt den .Har köpt en 540 Touring den är inte dålig mindre bensin biligare försäkring NÄSTAN samma drag OBS min 540 är en 94 och har en 6 växlad man låda.Sedan så kostar delarna till din M5 motor det dubbla HAR renoverat en M5 motor mitt tips är fixa en 540 det är bättre ekonomi(om du inte är rik) för det kostar att äga en M5... |
|
|
en liten nyfiken fråga kommer här Jens_h_c. är den M5'an silvermetallic? //Kirre |
|
| Japp, den är silvermetallic | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.