|
|
|
|---|---|
|
tja... en sak jag har gått o undrat över.. går de o använda 325:ans framskivor o ok som bakbromsar.. dvs framskivor o ok i bak o fram... de e ju bättre.. ventilerade, större (så de ser ju snyggare u också).. finns det bromsar från andra bilar eller bmw modeller som passar rakt av på 325:an.. ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* | |
|
e de ingen som vet eller har en teori??? ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
|
Men hur ska du göra med handbromsen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
TobbeBMW |
Handbromsen är väl inga problem, det är ju skivor bak orginal. Borde eventuellt gå att flytta över befintlig mekanism. Men man får väl inte hålla på med bromsarna utan att ombesikta bilen efteråt, eller?? |
|
Knappast nödvändigt, och troligen för du mer problem än du tror! Bromseffekten är c:a 30% från bakbromsarna så då behöver du nog sätta grövre saker fram för avv få balans i det. Handbromsen är ett annat problem, finns inget utrymme för handbroms i en E30 framskiva. Ska du ändra nåt så gör det fram, där har du nån nytta av förändringen också! ///Magnus |
|
|
jo de va de jag tänkte.. att de skulle bli problem me balansen o så.. men tänkte kolla om nån visste mer.. nu fick jag svar på det.. då skiter man i de då.. Bra att jag kolla med andra innan.. jag hade blivit liiite "småsur" ifall jag hade plockat ner allt, o det hade gått åt skogen sen... En annan grej då.. jag e inne på att slitsa och borra orig. skivorna.. har hört att det inte e bra med borrade då de finns en tendens att de spricker pga inre spännningar när man borrar igenom.. men då undrar jag varför alla sportbilar osv har det.. dem borde ju veta bäst eller hur... va säger ni??? men när man slitsar.. hur djupt ska man skära.. gör de mest för att de e så jäkla snyggt med borrade o slitsade skivor innanför fälgen.. bör också tillägga att de görs för att slippa att skivorna blir skeva när man bromsar väldigt hårt från höga farter osv.. en sista fråga.. vad ska jag tänka på när jag borrar o slitsar dem.. tänkte göra 5 rader med borr och 5 rader slits.. ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
|
Tjena. Jag skulle alldrig ge mig in på att borra/slitza skovorna själva då det lätt blidas sprickor i skivorna om det inte görs med största nogranhet, dessutom kommer du nog inte kunna få balansen i skivan 100%ig häller... :/ Köp ett bara färdiga slitzade och borrade, det gjorde jag. Är mycket nöjd ! :D Mvh Mattias |
|
|
i varje metallbit Aluminium,bondstål. eller vad som helst ....så finns det olika skikt ...fast man inte ser det...men om tillverkaren tillverkar metallbitarna så att de ska hålla för si och så varmt ,slitage,mått osv så håller de... Mitt Förslag är att du hämtar en OMP katalog påå närmaste Micro -butik så köper du slizade borrade skivor....om du nu tycker det är så nödvändigt!!! ///325/// |
|
|
jag ville helst göra de själv bara för att få den där känslan av att man har gjort nåt själv... men vi får se hur jag gör.. men angående balansen så e de ju bara o se till att man tex borrar samma antal hål på varsin sida osv väl?? ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.