|
|
|
|---|---|
| Jag är nu väldigt förbannad på svenskbilprovning.Jag var inne 28 juni och besiktigade min bmw i Falkenberg och jag fick 3 st 2or att åtgärda och dom tvåorna är inget att diskutera.efter en del strul med semestrar på verkstäderna så körde jag in och ombesiktigade bilen 28 juli medveten om att avgasvärdena fortfarande var dåliga och jag behövde bilen i jobbet.När semestern var slut fick jag äntligen in bilen på verkstad och dom bytte lambdasonden och killen på verkstaden körde själv in och ombesiktigade bilen och nu blev den godkänd.Detta var den 23 augusti.Den 29 augusti betalade jag skatten och i förgår började jag undra varför har inte mitt skattemärke kommit.Så jag kollade upp min bil på bilregistret där dom till min stora chock sa att bilen är obesiktigad och har körförbud.Blev vansinnig och ringde till sbp som sa att man måste glömt släcka tvåorna efter ombesiktningen och dom skulle kontakta falkenbergsstationen dagen efter vilket dom gjorde enligt en trevlig telefontjej som meddelade mig detta i går och dom skulle omedelbart rätta till detta.Kollade bilregistret nu i kväll igen och bilen har fortfarnde körförbud.Jag vet inte vad man skall säg om detta jag är riktigt förbannad i allafall.Här har man kört runt med en bil som påstås ha körförbud.Tänk vad mycket onödigt tjafs det hade blivit om farbror haffa stoppat mig.Tycker att sbp borde betala tillbaka pengarna för senaste besiktningen till mig för att kompensera detta krångel | |
|
Varför berätta det för oss, berätta det för Bilprovningen istället? Har det skett ett misstag och du anser dig berättigad ersättning ar det bara att kräva detta. Visar det sig att du har rätt till det så får du det! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Har du haft merkostnader för detta slarv från ASB?? Nej, varför skall du då ha kompensation?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Ha med dig besiktningsprotokollet när du kör så kan du visa upp det för Polis om du skulle bli stoppad. Om det nu är så som du säger att den blev godkänd står det ju på pappret! | |
|
Om besiktningsteknikern missat att släcka tvåorna står dessa kvar som anmärkningar på protokollet från efterkontrollen och bilen är underkänd. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Helga |
Att kritisera Svensk Bilprovning är att trampa Jesporado på en öm tå. Där precis som i alla yrken - inte minst bilverkstäder - så finns det en del ansällda som man undrar över, hur i h-e har dom hamnat här.............. Klart att att det skall göras inlägg om det. Det finns bilbesiktiningar som har lite dåligt rykte, och då menar jag inte att andra slarvar, så folk kör gärna ett par mil extra. MVH Helgas man från västkusten. |
|
Helga: Jag handlade på ICA och tanten i kassan lutade armbågen på vågen när hon vägde bananerna! Vad är rätt, säga till tanten på ICA eller hennes ansvarige chef eller skriva ett inlägg på forumet? OK om man sökt ersättning och inte fått det, men man måste ju ta det från rätt håll. Alla gör misstag, det hör till. Så länge det inte handlar om upprepande av samma misstag anser jag att det är viljan att ta ansvar för och reda ut sina misstag som avgör hur bra man är, inte hurvida man gör misstag eller ej... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Jesperado du behöver inte alls känna dig träffad anledningen till att jag blev sur var att jag inte fick detta åtgärdat förrän nu idag.Hade det varit en själv som missat att tex betalat skatten med i dag så att dddmyndighetsutövörna varit på mig direkt med merkostnader som följd | |
| 1 dag skulle det stå.Och förresten varför i frågasätta att jag skrev det här.I bland iså behöver man skriva av sig ilskan bara och ni som tycker att detta inlägg var onödigt i såfall kan ni kolla igenom fler inlägg och gallra bland dom tex såna där folk gnäller och jämrar sig för att dom blivit av med körkortet | |
|
Jesperado?du jobbar ju inom yrket.Jag e pilot å har gjort mycket fel i min yrkesroll.Inte blir jag en sämre Pilot bara för att jag gjort fel!!!!Tvärt om,jag lär av mina misstag BMW e lag |
|
|
518 jimmy: Jag tog inte åt mig så väldigt. Jag tyckte bara det var konstigt att ta upp sina anspråk på ersättning här istället för någonstans där du verkligen kan få ersättning (Bilprovningen). Jag tycker du ska kräva ersättning om du haft utlägg, chansen är stor att du får det... cstjawa: Visst är det så, jag kan bara hålla med. Den som säger sig aldrig gör några misstag har antingen inte förstått att han gjort fel eller förnekar det för sig själv, och det är inget vidare. Just på Bilprovningen görs en del misstag, det är ingenting att sticka under stol med. På vårt intranät finns tillgängligt alla de ersättningsanspråk som kommit in och en beskrivning av ärendet. Detta hjälper oss andra att inte begå samma misstag, ibland misstag man aldrig trodde fanns att begå. Och i de fall någon är berättigad ersättning betalas det också ut, så det är inte meningslöst att kräva det som på många andra ställen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Visst tycker jag man ska få skriva av sig ilskan. Det är ju ett forum där man tar upp problem osv. Det kan ju vara många fler som råkat ut för samma sak. Själv har jag alltid blivit bemött på ett bra sätt hos bilprovningen. Bor i Luleå. |
|
bustorp |
cstjawa: Jag skulle inte våga flyga med en pilot som erkänner att han "gör mycket misstag". Piloten är väl den yrkeskategorin man minst önskar/hoppas/förutsätter skall göra fel. Vilket bolag jobbar du på? Jag menar om jag kan välja... BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.