AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.065

STRÅLKASTARSPOLNING UR FUNKTION

HE
46
HEJOHÅ
740 IA -97
535 dT -11
Har nu bytt från e32 till e38. Vilken skillnad!
Nån som vet hur man får bort munstyckerna till strålkastarrengörigen? Det är nog skit i dev vänstra för det kommer väldigt lite vatten där.
Hur är det med orginallarm igentligen? Dioden tänds när man låser bilen men sen slocknar den.Sitter det nån larm modul nånstans o i så fall var? Om det inte finns nåt larm i bilen ska man montera orginal eller nåt annat. Är det stor prisskillnad?
Hälsn Peter

PESV
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Man måste montera bort stötfångaren för att komma åt att demontera strålkastarmunstyckena. Mycket enklare än man kan tro.
I huvudsak sitter det två st rejäla torx bultar underifrån ungefär just till vänster/höger om regplåten har jag för mig. Sen sitter själva plasten fast med ett par skruvar i vardera hjulhus - thats it. Jo just det, man bör nog lossa lite plastkåpor under bilen som sitter snäppta i stöfångarplasten. Rucka försiktigt stötfångaren framåt, gärna med en person extra så man inte tappar den och sliter sönder kablar till ev. PDC och spolarna. När man ruckat fram stötfångaren lite försiktigt ser man och kommer åt att demontera PDC + slang till spolningen. Dimljusen kan man ju förresten börja med att ta bort - stick in en skruvmejsel i hålet vid sidan av dimljusen. Alternativt kan man koppla bort kabeln när man dragit fram stötfångaren. Sen ser du resten! En bra idé är att förbereda ett bort med lite filtar så man har någonstans att lägga paketet utan att skada den.

Larmet borde du ju kunna testa om det finns/fungerar. I min är det rörelse sensor i bilen, så om man larmar in sig själv och väntar en 30 sekunder (Tror det är fördröjning) och börjar hoppa runt lite så går larmet igång. Alternativt kan man ju öppna en dörr, hålla igen dörrkontakten manuellt och sedan släppa efter ett tag så har man simulerat ett inbrott. Vet inte hur lampan ska bete sig på rak arm.. kan inte påminna mig om att den brukar blinka särskilt mycket. Står nog i instruktionsboken om inte annat.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Troligt vis så är det bara ventilen de är fel på en på varje sida ,du kommer åt en då utan att ta ner kofångaren,ta bort plastlocken så kommer du åt än då.

HE
46
HEJOHÅ
740 IA -97
535 dT -11
Tack för tipsen.
Menar du plastlocken som sitter runt munstyckerna
Hälsn Peter
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Nej under kofångaren sitter ett plast lock på varje sida.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.