AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
611

Varför så stor och klumpig mittpanel?

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Har slitit ut hela mittkonsolen/-panelen eller vad den nu kallas. Varför är den så stor och klumpig?? Inunder finns det dessutom en snyggt klädd kardantunnel. Den enda nyttan åbäket gör efter de främre instrumenten är att elhissarna och runt-om-blinkersen sitter där.

Funderar på att ta bort hela rasket efter kontakterna, blir mycket luftigare och lättare (utseende mässigt)

Masten: Du borde nog slita ut den också, för det samlas mycket smuts under.. :-)

/Caspar
Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Caspar: Haha, jag har faktiskt delvis monterat bort den tidigare, eller åtminstone lyft upp damasken kring handbromsen för att göra rent :)
Men snyggt utan den? Njaaaaaaeee!

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Caspar: Jag har också funderat på vad som finns bakom "mittkonsollen".
Tänkte att man kunde bygga in en baslåda där istället för skuffen.
Finns där bra med plats eller??? Har du foto får du gärna maila mig det.
Var de många olika moment för att få ut den? jag har letat efter skruvar o andra saker man aldrig haft tillräckligt med tid eller ork o ta tag i det. HUr lång tid tog de för dig o ta loss?
Något jag bör tänka på?
Tack på förhand

No turboshit, just real power!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Gibbe: Tror inte Du får in så värst mycket där, det sitter AC-grejer och en STOR airbag sensor. På sin höjd kan Du få in 2 x 6,5" med nästan ingen volym på lådan. Jag kommer att placera 2 x 6.5" som får utgöra högbas bakom sätena nere vid golvet.

Däremot kanske man kunde placera ett par mellanregisterhögtalare där och på så sätt få stereo-effekt i respektive plats, får kolla med någon ljudguru om det blir bra..

Masten: Jodå, väldigt cleant man får bara snygga till en mittkonsol fram som är avslutad ner mot kardantunneln och en inramning kring växelspak och handbroms. Nåja, vi får se...

/Caspar
Länk
Klumpig?? Riktigt snygg skulle jag vilja säga. Den får sitta kvar.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Gibbe: Hur går det med basplanerna i mittkonsollen? Jag har inga AC prylar där som tar plats så jag går i liknande tankar som du, dvs varför inte stoppa in en låda modell mindre där?
Mats

ArctisZ3
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Mats: Det blir nog ganska svårt, möjligtvis kan Du få in 6,5" men inte större. Dessutom är jag lite fundersam om det är vettigt att ha högtalarmagneterna bredvid airbagsensorn, det kan bli lite väl häftig effekt så att säga..

/Caspar
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.