|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har problem med ett larm som inte fungerar (DEFA). Det reagerar inte alls. Har provat med nya batterier till dosorna men utan framgång. Här om dagen när jag skulle låsa upp bilen med fjärrdosan hände ingenting alls. Efter ett tag gick det dock att låsa upp bilen med dosan. Valde att låsa bilen med nyckeln eftersom jag inte ville att larmet skulle aktiveras igen. Nu har jag nya batterier men nu händer ingenting när jag trycker på knapparna, vad tror ni kan ha hänt? Har inte haft några som helst problem med larmet tidigare... tack på förhand / Niklas | |
|
glömde säga att det är min e36:a det gäller... det är defa-larmet med den lilla röda lampan framför växelspaken om det säger nåt? Larmet verkar helt "avstängt" eller vad man nu ska kalla det. snälla hjälp mig! sover dåligt om nätterna med olarmad bil =) |
|
|
Jag hade ett liknande problem med mitt Defa 820-larm till min förra bil, en 318 -94. Jag fick ny fjärrkontroll på garantin (larmet var 1 år gammalt), tydligen har just Defa problem med glapp i vissa av fjärrkontrollerna som därför kan börja krångla efter ett tag, detta enligt stället jag köpte larmet på. Nu vet jag inte hur gammalt ditt larm är eller vilken modell det är men det kanske kan vara ngt? mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Okej, men det konstiga är att båda fjärrdosorna har fungerat hur bra som helst tidigare. men nu fungerar ingen av dom... Det verkar som larmet skulle vara urkopplat, men jag har ju inte rört någonting. Går varken att låsa eller låsa upp bilen med dosorna bara med nyckel |
|
|
vill inte dumförklara dig men har du kollat säkringarna? men klart då skulle du int ekunna öppna me dem heller.... |
|
|
Iggle Har inte nån tidigare erfarenhet av larmproblem så jag har dålig koll =) Försökte hitta på säkringarna till larmet igår, men utan större framgång... |
|
|
på det larmet jag har så är finns det en lös säkringshållare som liger i motorrummet vet inte riktigt var den sitter fast men kolla lite vid batteriet å vid hornet å lite så |
|
|
hmm kanske var den jag kikade på igår... den satt under ett plastlock under hornet... men den säkringern var helt ok |
|
|
Niklas: Låter som att det är fjärrkontrollen som spökar. Glömde säga att båda mina dosor började krångla, nästan exakt samtidigt. Låter som att du råkat ut för samma sak som jag. Vad är det för Defa larm du har? mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Kristoffer_L Vet inte vad modellen heter, var ser jag det? Var nyss ute och åkte en sväng med bilen och upptäckte då att den röda lilla lampan framför växelspaken blinkar när man öppnar en dörr, precis som den brukar... Så larmet borde ju funka iaf Ja kanske man haft sån otur att båda fjärrkontrollerna pajat? |
|
|
Har fortfarande inte fått fart på larmet... Kan det vara så att man måste koda om larmdosorna på nåt sätt efter att man bytt batterier? Nån som vet? Mvh Niklas |
|
| Kan vara så att den behöver kodas om ja. står förklarat på deras hemsida hur man går till väga! Hur man gör om man inte har koden vet i fan, sitter själv i samma sitts nu! Nån som vart med om det tidigare... Har serienummer o allt annat om de nu kan hjälpa! | |
|
Mr_Fatise Ok misstänkte det... verkade lite osannolikt att båda dosorna gick sönder samtidigt. Ska kolla deras hemsida.. Mvh Niklas |
|
|
niklas, min dosa har gått sönder 2 ggr och båda gångerna e de för att hållaren till batterierna inne i dosan här släppt i lödningarna. måste hela tiden löda fast dom för dom e under tryck från batterierna.... ___ låter mer än de går :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.