AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.180

Bra däckleverantör i Sthlm?

Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Hej,

Jag behöver få mina däck bytta. Någon som har bra tips på en bra däckbytare i Stockholm!?

(Har idag Michelin Pilot 225/45 fram och 245/40 bak, båda ZR och 17 tum. Och ser egentligen ingen anledning till att byta till andra märken eller storlekar.)

Ha de/Lasse B
NB Gummi har jag hört att många är nöjda med.

www.nbgummi.se

MVH / Jacob
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Billigare alternativ: www.dackonline.se . Hitta sedan en däckare som kan tänka sig att bara byta gummit, pris bör ligga på ca 200-300 spänn per hjul. Vet du vilka däck och dimensioner du skall ha finns det pengar att spara, framförallt för större gummi.

mvh
Anders
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Jo, jag har sett att många av er rekommenderar Däckoline. Men hur fungerar det? Vem gör själva jobbet här i Stockholm utan att sälja däcken? (Det är kanske helt normalt, men jag vet som sagt inte.)

På Däckoline verkar man, självklart, tycka att man bara behöver kontakta sin lokala däckverkstad - är det så, tro? Och klarar en "vanlig" däckverkstad att montera mina däck. Det är ju egentligen min fråga - en bra verkstad, helt enkelt.

Om jag förstår saken rätt så kostar däcken dryga 7 loppor på Däckoline. Samma däck kostar, monterade, på BMW 15 000.

Tack för tipsen/Lasse B
Till NB Gummi kan du komma med dina nya däck i bagaget så monterar dom allt åt dig.

Så köp du däcken vart du vill och sen montera dom hos någon däckhandlare så kommer du nog billigast undan.

MVH / Jacob
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Ring och kolla vem som monterar och vad det kan tänkas kosta - vissa däcksgubbar blir rätt sura när man kommer med egna däck. Jag har iofs inte stött på detta fenomen själv.

mvh
Anders
Roines Lindbergs gummi: Länk fick förtroendet då jag bytte framdäcken 225/40/18 på P:n.
Mycket trevligt bemötande, fälgtvätt runt om och ett OK pris dock inte som däckonline men det var garanterat de SportContact2 som är typat för Porsche.

Ligger i huset mitt emot Statoilmacken vid Jarlaplan, centralt och bra.
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Tack. NB Gummi verkar vara ett bra val, speciellt om man kan komma dit med sina däck och få dom monterade. Liksom Roines, om de är trevliga. En inte oviktig del. (Att de monterar rätt däck - SportC - verkar däremot liksom vara mer grundnivå.)

Jag kan säga att de två däckverkstäder som jag hittills varit inne på var ingen intresserad av att montera mina däck. (Båda dessa var små verkstäder, i mitt närområde. ) Två orsaker till ointresset. En ville inte ha med "andras däck" att göra. Dvs. inte med t.ex. Däckonline. Den andra erkände att det inte är helt lätt att montera dessa däck rätt! Det handlar framför allt om punkavakten och de som behövs för att det ska fungera.

Det sista reser ytterligare en fråga. Är det någon som vet om det följer med "fälgband" till tryckövervakningssystemet när man t.ex. köper från Däckonline?

Annars fick jag ett tips: OK Däckcenter på Ringvägen. Någon som har erfarenhet av dem?

Hälsningar/Lasse B
Ja
192
Jan Ek
728 -00
Köpte mina däck på gummihuset.
Den lokale bilmeken la på däcken för 500:- (235/50-18).
Mitt tips är alltså, fråga på den lilla lokala bilverkstan.

Mvh
Janne
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Janne. Var det 500 för alla fyra?/LB
Ja
192
Jan Ek
728 -00
Jepp :o)
Lasse B: Jag menade inte att de skulle ha monterat på fel däck utan att t.ex. på däckonline är det inte möjligt att väljai de SportContact2 med beteckning N2 som är typat för Porsche.
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Mitt åt Coolblue/L
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
NB Gummi är INTE trevliga längre....tyvärr!
Roine Lindberg Gummi (som numera drivs av Nicklas) brukar vara väldigt bra (men inte billigast). Östra Gummiverkstaden på Linnegatan och Hagströms Däck på Kungsholms Strand är också OK.

/RS2
B3 coupe
Däakbörsen bromma.
Kanske inte billigast men klar duktiga på det dom gör.
Finns även i spånga och så värmdö däck.
Däckbörsen sponsrar bla. den där supramannen.
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Tack för alla goda tips. Efter att ha gjort lite besök och frågat runt bestämde jag mig för Roines Gummi, alltså Niklas Lindberg, som ni förtjänstfullt rekommenderar ovan. Bra kille med bra koll. Hade dessutom däcken hemma - vilket inga andra hade. Jobbet utfört direkt på stört på mindre än en timme - känns bra.

Tack igen för tipsen/Lasse B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.