|
|
|
|---|---|
|
320ci m paket, 00-02. Skinn, Harman, soltak, max 5000 mil.. Hur mkt kan man behöva pröjsa för en sådan bil?? Tack på förhand! | |
| tack. tack för alla fina svar =( | |
|
Du anger ingen specifik årsmodell, vilket gör en värdering svår. Om du villha ett "höftat" värde så skulle jag säga 160-180 kkr, Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| har inte hittat en enda under 200kkr.. kan du skicka nån länk på en som kostar 160-180kkr??? tack på förhand! | |
|
Emilioh Vänj dig vid att dom flesta här inte tycker att en Bmw är värd nånting..... Dvs tills dom ska sälja sin egna "pärla"... Då kan dom vara värda hur mycket som helst.....= ) Jag skulle nog tro att du får ge en bit över 200' för en -02. -00 fanns väl inte 320 coupé? Kan ju ha fel men men...... sw |
|
|
De finns några stycken på bytbil.com. Det är en ganska ovanlig modell med den minst attraktiva 6 cyl motorn. Bland annat denna som står hos en aukt Bmw återförsäljare(novation) BMW 320CI COUPE Årsmodell: 2001 Mätarställning: 6.400 mil Färg: Grönmet Karosseri: Sportkupé Pris: 179.900 kr I prisspannet runt 200 kkr ligger 330 sedan med 5-10 k mil på mätaren. Wadstedt: Har du konkreta belägg för det du påstår? Dvs att jag övervärderar min bil och undervärderar alla andra? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wadstedt79: E46 Coupé -00 fanns både som 320Ci 150 hk (170hk fr o m 9/00) och 318Ci 118hk. MVH |
|
|
wendtan: Bilen du ger som exempel har inte gått "max 5.000 mil" utan snarare 6.400... MVH |
|
|
Wadstedt: "strax" över 200kkr skulle jag oxå gissa på, Länk Wendtan: OBSERVERA, M-paket, Skinn, Harman, soltak, max 5000 mil |
|
|
Jag såg det, Jag tyckte dock inte skillnaden var så enormt stor. Här finns en i underkant på prisspannet jag angav: Länk Denna har rullat 7200 mil, vilket jag inte heller tycker är särskilt mycket över 5000 mil. Om trådstartaren angivit att han letade efter en 02:a med under 3000 mil på mätaren så hade priset hamnat över 200 kkr. Så är dock inte fallet. Bilen han letar efter om han nu skall ha EXAKT den utr/mil han skriver kommer kosta honom 180-220 kkr om han skall köpa den hos en Bmw handlare dvs. Privat står jag fast vid priserna jag angav ovan + - 10 kkr. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det du länkar till är en 03:a med 2000 mil på mätaren. Viss skillnad. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Om du nu jagar m-sportpaket II så kom det inte förrän sent 2002 på coupen. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
OK, inte ""max 5000mil"...men nära... :) Alla plockade från bytbil. Och de har inte HK, och alla har inte skinn, och ingen har sollucka... Årsmodell: 2001 Mätarställning: 6.100 mil Färg: Svart Karosseri: Sportkupé Pris: 199.000 kr Info: ACC, CD-stereo, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, LM-fälgar, Multifunktionsratt, Regnsensor, Sportstolar, Stolvärme fram, Svensksåld, Xenonstrålkastare Årsmodell: 2001 Mätarställning: 6.400 mil Färg: Grönmet Karosseri: Sportkupé Pris: 179.900 kr Info: komfpkt, m-värme, xenonljus. Årsmodell: 2001 Mätarställning: 6.400 mil Färg: Svart Karosseri: Sportkupé Pris: 199.000 kr Info: ACC, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, LM-fälgar, Motorvärmare, Multifunktionsratt, Sportstolar, Stolvärme fram, Svensksåld Registreringsmånad: Apr -02 Mätarställning: 3.700 mil Färg: Saphirsvartmetallic Karosseri: Sportkupé Pris: 209.000 kr Info: MANUELL, SPORTSTOLAR, DSC, ABS, KLIMATAUTOMATIK, MULTIFUNKTIONSRATT, LM-FÄLG 16", TYGKLÄDSEL, STÖLDLARM MED FJÄRRKONTROLL, FARTHÅLLARE ELHISSAR, SELSPEGLAR, CD, BMW BUSINESS RADIO, SVENSKSÅLD. Registreringsmånad: Jan -02 Mätarställning: 2.495 mil Färg: Silvermetallic Karosseri: Sportkupé Pris: 214.500 kr Info: ACC, Elhissar fram och bak, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, LM-fälgar, Multifunktionsratt, Sportstolar, Svensksåld, Xenon, Business CD, Mittarmstöd, Registreringsmånad: Maj -01 Mätarställning: 4.900 mil Färg: Silvermetallic Karosseri: Sportkupé Pris: 219.000 kr Info: ACC, sport-pkt, svart läder, 17´-hjul, multiratt trä/läder, regnsens, farth, elh, x-enon, buisness-pkt, v-hjul, mm. Mätarställning: 4.850 mil Färg: Orientblå met Karosseri: Sportkupé Pris: 229.000 kr Info: ACC, Elspeglar, Eluppvärmda ytterspeglar, Elutställbara fönster bak, Farthållare, Regnsensor, Sportstolar, Stolvärme fram, Tyg, Xenonstrålkastare, Elfönsterhissar fram, BMW fjärrstyrt centrallås, BMW stöldlarm, DSC, Multifunktionsratt läder, BMW Aluminiumfälgar, BMW Radio Business CD RDS, Skisack, Årsmodell: 2001 Mätarställning: 2.930 mil Färg: Grön Karosseri: Sportkupé Pris: 229.000 kr Info: METALLIC, CD RADIO, ACC, LÄDERRATT, MULTIFUNKTIONRATT, FARTHÅLLARE, STÖLDLARM, ASC, RAGNSENSOR, EL HISSAR, LÄDERKLÄDSEL, EL STOLAR, ARMSTÖD FRAM, FÄLLBART BAKSÄTE / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
...bara för att visa vilket prisspann det KAN röra sig om... / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
wendtan: men jag tror inte den hade sjunkit ner till 160 om de va en 02:a o har rullat 4000mil.. Du har inte lust att hjälpa mig att hitta min drömbil? har letat på de flesta ställena d.v.s. blocket, bytbil, bilklippet men inte hittat nått. 2-3 st 03:or.. har hittat ettt par sedan oxå. ufo: tusen tack men ja måste ha ovanstående utrustning =) |
|
|
Om du nu ska ha väldigt specifik utrustning/miltal/årsmodell så rekommenderar jag dig att söka hos tyska auktoriserade handlare. De har iregel exakt det man letar efter. Chansen att bli lurad ser jag som mindre hos en tysk aukt handlare än hos motsvarande svensk. De som är trist med importbilar är att de inte har fri service samt ingen vagnskadegaranti. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan Nu var det ju inte just dig jag menade även om du verkar ha tagit åt dig. Däremot tycker jag det är ganska vanligt att många här tycker sin egna bil är ovärderlig och andra liknande bilar är värda mindre. Tecken på det tycker jag fått varje gång jag bett om en värdering här och sedan såld mina bilar kanske 20-25' över vad dom flesta "experter" här värderat mina bilar till utifrån modell, tillv. år och utrustning. Men jag kanske bara haft tur....... |
|
|
Wadstedt79: Stämmer inte. Själv så är jag ibland "hård" med mina värderingar, men inte alltid. Hursomhelst, när jag sålde min 316 -91 sv-såld så satte jag ett pris vad jag ansåg att den var värd. Sålde den på 2 dagar och det fanns massor med spekulanter. Mao så övervärderade jag inte min bil. /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
Bumper Har jag nämnt ditt namn alls? Vet inte varför du känner dig träffad annars. Om "experterna" här värderar en av mina bilar till 120' och jag säljer den för 140' så har ju uppenbarligen "experterna" undervärderat min bil eller hur? Det är ju samma sak varje gång man ber om en värdering fr panelen. Först säger 75% av vad man bör kunna sälja den för och sedan säljer man den för kanske 20' över det. Har därför slutat att fråga om värdet på min bil här när jag ska sälja. Sen är det ju förvisso så att jag aldrig säljer mina bilar på två dagar med 20 andra som står i kö. Eftersom jag oftast inte har bråttom så kan ju jag ta den tid som behövs för att "rätt" köpare ska komma och köpa mina bilar. Även om det kanske tar några veckor så får man ju oftast mycket , mycket mer än de första skammbuden som brukar hagla så fort man sätter ut en annons. sw |
|
|
Hej igen. Eftersom jag ofta skriver här på värderingsdelen så tog jag åt mig lite. =) Njae, värderingskillarna behöver inte ha värderat bilen fel fast du får mer för den i verkligheten. Det finns de som inte är så insatta som ibland betalar överpriser för bilar. Men samtidigt är det väldigt svårt för oss att ge ett 'rätt pris' när vi inte ens har sett bilarna och många gånger inte har speciellt mycket info att gå efter. Se därför våra värderingar som riktlinjer. Sen finns det även såna som är här och nervärderar då de är ute efter bil. De tror att de genom sina inlägg kan få ner bilpriserna. =) Sen en sak till. Bilpriserna skiljer väldigt mkt åt mellan tex skåne och norrland. Sånt tas heller ingen större hänsyn till. /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.