|
|
|
|---|---|
prock |
hej , jag har haft ett konstigt ljud bak på min e30 84 o jag la mig under o kände på stötdämparna och den vänstra dämparen känns det som om att den sitter jättelöst , den går att vicka på som om att den har lossnat högst upp ungefär. Den högra dämparen går inte att göra så på. Vad kan ha hänt ? |
|
Förmodligen är det vulkningn i övre lagring som släppt, ett ganska vanligt fel på BMW. Finns att köpa lösa för någon hundralapp. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
prock |
okey , måste man demontera ner hela stötdämparen för att fixa ? |
| japp, det måste man! men det är inget som är komplicerat! | |
|
Sök mektips på Gör-Det-Själv avdelningen! Det ser ungefär likadant ut & är ganska så enkelt. |
|
prock |
okey , tack för hjälpen... har ett annat problem oxå , som jag inte tror har att göra med stötdämparen , när man kör med bilen , o håller ner kopplingen så låter det från bakvagnen , typ floffflofffloff *skorr*, låter mindre när man har kopplingen uppe o kör , knappt alls vill gärna veta om nån haft typ likadant så man kan fixa det på samma gång? |
prock |
nån som vet ? |
|
Är du säker på att det kommer från bakvagnen? Jag tycker att det låter som urtrampningslagret vid kopplingen. |
|
prock |
jag tycker att det låter som om det kommer ifrån bak, ljudet ökar med takten ju fortare bilen rullar? |
prock |
läste lite om urtrampningslager med sökfunktionen , det ljudet kommer väl bara när man står still med kopplingen uppe? Jag har det ljudet oxå , men det här andra ljudet kommer bara när bilen rullar , o det ökar med takten ju fortare det går , det kommer när man har kopplingen nere eller lägger i friläge så fort bilen rullar |
|
Kopplingen kanske inte kopplar ur helt? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
prock |
vet inte riktigt , nu har flåff flåff börjat kommit hela tiden , både om kopplingen e nere eller uppe . Kände på drivaxlarna , ska man kunna dra i dom fram o tbax ut o in mot fälgen ? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.