|
|
|
|---|---|
|
Mors Är spekulant på en mycket fin 323 Touring 97:a med M-Optik. Undrar lite över 323:an...det är ju 170 hästar...men känns den pigg? Räcker det till? Tack! Klas | |
|
Mycket trivsam och stark maskin med fullt tillräcklig prestanda, dessutom är försäkringspremien betydligt trivsammare på 323:an än på storebror 328. Teknikens-Världs gamla tester indikerar dessutom att just 2.5:an har än mer hästar i verkligheten, tappet motor till drivhjulseffekten var misstänkt liten i alla de testade modellerna. "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
| Åker en 523:a, och jag tycker den räcker till gott och väl. Men du som är van vid M3 kanske tycker den känns slö :) | |
|
De finns spaltmeter om denna motorn på forumet. Kontenta: Kortslagig 2.5 liters sexa som har ruskigt skön karaktär. En av Bmws top 5 motorer enligt mig. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Låter ju onekligen som att denna motor har bra rykte! Bilen jag kikar på är en 97:a...är det M52 snurran då? Är det enkel eller dubbe Vanos? Är det riktigt att motrn är helt i aluminium? Tack! Klas |
|
|
Nu kör ju jag 523 här men det är ju samma motor, är faktiskt förvåndad varje gång jag kör hur otroligt fint den här motorn går. Kör man på trean så är det som att köra automat, 30km/h eller 70 spelar ingen roll det matar på så fint så. Nu är det ju inte någon racerbil och kan förståss inte alls mätas med v8:or eller M bilar, men som ett alternativ till 528 så funkar det klockrent. Bilen du kollar på har enkelvanos, dubbel kom 99. Motorn är gjord i aluminum vilket innebär att den är känslig för värme, så se upp så inte vattenpumpen har varit trasig eller är på väg att ge sig. |
|
|
Som Daniel påpekar har M52 enkelvanos. Den fick aldrig dubbelvanos i e36 karossen. -98 kom M52TU(technical update) med dubbelvanos i samband med lanseringen av e46. På e39 kom samma motor 99. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| De 170 hästarna är iaf väldigt pigga ;) Har kört jämt och kört ifrån mer än en 325i så nog går de bra alltid! | |
| Jag kan också gå i god för att 323án är en pärla. | |
| är du van vid m3 känns den riktigt slö.. | |
| Naturligtvis jämför jag inte med en M3....... | |
|
Det mesta känns ganska slött jämfört med en M3..... Bilen: Länk |
|
Tux Thunderbird |
E36 323i är en bil som nog passar många, bra avvägning mellan inköpspris, driftkostnader, prestanda och körglädje. Rekommenderas varmt. "Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650 |
| Dåså..håll tummarna, åker 30 mil för att titta imorgon! :-/ | |
Tux Thunderbird |
Lycka till! Men kom ihåg, att det finns alltid fler kardinaler i vatikanstaten ... "Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.