|
|
|
|---|---|
| tänkte bygga mej lite skönsång på min 525i-92 men det sitter ju dubbla avgasrör på den ! funkar det med ett enkelt 2½" istället eller sabbar det flödet ?? | |
|
Anledningen till de dubbla avgassystemen är att man vill separera avgaspulserna på ett optimalt sätt. Alltså skilja cyl 1,2,3 från 4,5 o 6. Byter du avgassystem från katalysatorn o bakåt spelar det mindre roll. De flesta effektsystemen är dock med dubbla pipor... Tror nog att det spelar lite roll för ljudet också men är inte 100 % på det... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Kom på en grej! Givetvis kommer du att försämra flödet med en 2,5". Original sitter ju dubbla pipor som nästan är av den dimensionen vardera... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
okej och jag som tänkte kasta kissarna åt fanders ! har ju jagat efter burkar med dubbla in/ut gångar för ett rimligt pris men har inte hittat några tyvärr !.. så det får nog bli att plocka bort den mittre burken istället då eller nåt |
|
| dubbelt 2½" utan kattar och en stor simonsburk till slutburk funderar jag på eller kommer bilen låta som en gammal traktor då kanske ?? | |
| _brallan_: jag tror att allafall om man använder sig av 2 dämpare så ska det inte vara för långt emellan dom för då blir det ett "eko" i avgassystemet. | |
|
Äh, släng bort ljuddämparn(a) helt ist! =D --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
tänk på att 2 st små flödar bättre än ett stort.... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Och tänk också på att om du blir påkommen med att ha tagit bort kattarna på en -92a vid en flygande besiktning så kan du dömas med upp till 30000kr i böter för brott mot miljölagen. Så köp fejk kattar eller en race katalysator. Det är mycket billigare så om olyckan är framme. /Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.