|
|
|
|---|---|
|
ska få mina motorfästen nästa vecka och jag undrar om man verkligen ska behöva banka torped om man har alpina stålisarna? enligt e30.de ska d ju inte behövas om man använder deras motorposition II men d står också att man med alpina stålfästen kan välja deras motorplacering III vilket kräver torpedbankande! jag fattar inte... hur kan samma fästen ge olika placering av motorn? taget från e30.de: Type 1 for older M30/M88 Engines (e23, e24, e28 also B7 and 745i) * Engine Position II and III in e30 335i har snackat med en kille här på autopower som behövde slå i torpeden fast han hade dessa fästen... nån som kan förklara hur detta ligger till? | |
|
Ett försök till en bra förklaring! Först finns de 2 olika block, E28 och E34! Infästningen mot blocket är annorlunda på E34! med E28 block hamnar motorn väldigt långt bak jämfört med E34 block! Sen B6 2.8 har andra motorfästen fast en annan kylare därav sitter motorn mycket längre fram så då behöver du inte banka! Hoppas du blev lite klokare i varje fall... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.