|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det någon som har några kommentarer kring denna bil, eller varit och tittat på den. Länk Bilen är importerad men levereras med skriftlig mätarkoll från BMW. Enligt säljaren okrockad. Verkar billig, är det något lurt? Tacksam för era svar med synpunkter. | |
|
Nja, så jädra billig är den väl inte ? |
|
|
Det är vad jag skulle vilja kalla normalpris för en långmilad e46 328iT. Be din lokala bmw handlare göra en förfrågan till tyskland angående garanti reparationer och dess miltal. Ring upp verkstäderna som utfört service:arna och fråga dom. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
kolla bara som vanligt så att serviceboken är riktig. det enda sättet är att ringa till serviceverkstaden. kolla så att milintyget (som ska vara en sida utskriven från DIS där både chassinummer och km-ställning står) är på bilens chassinummer. mvh Johan |
|
11900 mil är väl knappast att betrakta som långmil, snarare normala mil för biltypen. Bilen är sannolikt 5 år gammal. /Simon |
|
|
simonen: så 3000 mil om året är normalt för en e46? Kanske i tyskland. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan 11900/5 blir ca 2400mil år (kan vara 5 år pga att modellåret börjar 1/9 varje år). Inget konstigt alls. Att köpa en 328 e46 ny och endast köra 1500mil/år är snarare konstigt. Medeltysken kör iofs kortare än medelsvensken(tvärtemot alla rykten). /Simon |
|
|
vad är det som säger att bilen är uttagen 99? Min bil är tillverkad juni 2001 som ett exempel. Min 330 har rullat 3800 mil nu, vilket känns lite tungt. Enligt dig borde den rullat runt 9000 mil ? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det är inget som säger att den är uttagen 99, men det är å andra sidan inte konstigt om den är uttagen i juni 2000. Snittvärdet vi kan enas om är 4,5 år då. Ok ? 3800 mil på en 330 som är 3 år och några månader är ett mycket lågt miltal i ljuset av vad bilen kostade som ny. Antar att den kostade i runda slängar 400KSEK(har ingen koll på exakt utrustning på din bil), få köper en ny bil för den summan om de inte ska köra långt(om det nu inte är en Ferrari eller en Lamborghini som väl sällan går mer än ett par tusen mil under sin livslängd). Att din bil har ett så lågt miltal är väldigt bra för dig då den kommer att vara eftertraktad då begbilsmarknaden är mycket milinriktad(förutsatt att du säljer innan 7-8000). /Simon |
|
|
Tycker Simon_en's resonemang låter vettigt. Den 328 har ju ganska normala mil för sin ålder och kan ju faktiskt vara 5 år gammal. Knappt 4000 mil för en 330 låter ju väldigt lite för biltypen tycker jag med. Om man inte köper en bil och inte tycker man har råd med värdefallet som ju många mil gör på en bil. Min 328 -00 är uttagen i slutet på -99 och rullat 11.500 mil. Så roliga bilar som Bmw är så ska dom ju användas och inte stå och samla damm i når garage......= ) sw |
|
|
Jag ser inte det anmärkningsvärda med att en -00 gått 11.000 mil, skulle inte kalla den för en långmilare. Min 523-00 har gått 14.500 mil och jag anser inte den heller vara en långmilare, snarare fullt normalt för biltypen. Heller inget konstigt att en -01:a gått 3800 mil. Myten att Tyskarna kör mer och längre än oss Svenskar är tydligen just en myt om jag fattat rätt. Finns en annan tråd om detta. För övrigt tycker jag 328:an såg trevlig ut och priset är inte helt fel. Med prut på runt 10.000 så kan det vara en bra affär om skicket är bra. Skulle själv kunna vara spekulant om den bara haft manuell låda. Vet inte om automat drar ner priset eller inte. |
|
| Det blev köp till priset 143K. Tack för alla goda råd, fick även lite tips av Kalle. | |
|
Länk Denna verkar ju annars schysst om man är ute efter en 328T. Hade hellre köpt denna för kanske 190 än en som gått över 10 000 mil för 150. Detta är ju i princip en ny bil, förutsatt att den är skött ordentligt och inte har råkat ut för nåt missöde. |
|
|
bstrand, bilen är säkert fin, dock är det nog svårt hur låga mil bilen än har att få 200KSEK för någon 328 e46 /Simon |
|
| bstrand, tusen tack för ditt inlägg, då vet jag. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
hade inte 328:an samma säljare som den 540iAT -99 som nyss var uppe till diskussion? mvh Johan |
| Vilken av 328:orna? Den säljare jag hade att göra med hade ingen 540. | |
|
@ Robert Tusen varsågod, nu vet du! =) |
|
|
@ Robert Tusen varsågod, nu vet du! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.