AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
914

Är det bara jag som är trött på annons-SPAM i delar säljes?

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Tänker då främst på en däckhandlare i Jönköping....

Am
569
Ambush
540i/6-94
Jo SPECIELLT däckhandlare som trycker in samma annonser minst en gång per dag...dom gör sig nog en björntjänst att spamma detta forumet på det sättet, folk handlar ju inte av någon man är irriterad på...
In
355
Inot
745iA -02
Jag har nästan slutat att kolla i "delar säljes" just pgr av att det bara är massa "däck/fälg-spam" där.

Andra annonser försvinner i myrstacken med fälgar/däck. Som exempel så är förstasidan idag på ca: 50 annonser, varav +35 stycken är från samma? annonsör.

Man borde enkelt kunna lösa det genom att skapa en "kommersiell" del av "delar säljes" och en för privatpersoner

Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
jag har abuse rapporterat till admin på sajten men inte fått
någon respons (va en månad sen tror jag)
Scheckheft
Hej
Tommie från Autopower svarar här:
Länk

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
Men annonsera och SPAM är två skilda saker som jag ser det
när 35 av 50 annonsrader är från samma annonsör med samma varor som igår i förrgår i förra veckan veckan före d..... ja ni förstår då gynnar det knappast någon varken annonsörer, besökare eller autopower.se

nån admin får ta tag i denna nu - för Er egen skull !!
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Tänkte själv skriva en tråd om detta men orkade inte skicka ett mail. BMW börsen svämmar över av icke privatannonser. Det är nog dags att ta betalt av företag. 100s spänn per annons.

FÖ. borde det finnas ett webmasterforum.
Utvecklingen är beklaglig. Jag tror man biter sig själva i svansen om det blir för utbrett. Varför inte ha två undermenyer i "delar säljes"? En med företag och en privat?
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Ingen dålig idé Flåklypa.
Dagens skörd av spamannonser är rapporterade av mig för nu blev jag less.
Rekommenderar att ni övriga också rapporterar dessa ifall ni tycker att det är "mycke nu".

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
jag la ut en annons skulle in och kolla på den efter en kort stund, vad är nu detta? jo den ligger redan i mitten av första sidan med endast fälg å däck skiten över mig, kul!

vad säger ni, dags att spamma hans mail lite eller? =)
In
355
Inot
745iA -02
Att spamma företagets mail är knappast rätt sätt. De gör bara vad de "får" göra, och de betalar ju tydligen för annonserna.

Ändra i stället systemet som jag föreslog tidigare i denna tråd, en komersiell(företag) del och en för privatpersoner alternativt höja priset till typ 100-200 per inlagd annons. Att annonsera för 1-2k om dagen blir dyrt i långa loppet :-)

Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
Fan ingen verkar göra nåt !!!!! "Delar säljes"
är i pricip oanvändbart ju
ja snälla gör nåt, varför gör man 7 annonser i rad, kan han inte göra en annons "fälgar och däck säljes" å sen alla modeller i annonsen.

ska bengt i sala som ska sälja massa e30 delar göra en annons per pryl? undrar hur det skulle se ut då?

om han nu har betalat eller nåt, så kan man inte göra så att han alltid ligger högst upp å kanske max 3 annonser? då kan man iaf se vad som har kommit in nytt för dagen?

---
WWW.JK-RACING.SE
I samarbete med:
www.tribal-racing.se
www.bobkit.se
TMT
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Håller med övriga talare, trots att han betalar, så måste det ju finnas någon sorts begränsning, Aftonbladet skulle knappast fylla tidningen med 90% reklam en dag även om dom hade beställningar på det.
Begränsa till 1 annons / dag, eller liknande, eller sätt en separat "Delar säljes" för företag, tror ingen kan missa det även om han "bara" sätter 1 /dag.
Jag har iallafall slutat kolla på börsen pga detta.
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Nu får det FAN va nog! Fruktansvärt störande + att det förstör ju för alla andra som vill sälja något.

Bättre han får betala per annons = konkurs ;)

Mvh,
Robban
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Det är fruktansvärt irrerterande mend dessa annonser, det måste till någon en separat avdelning för företag eller att dom får betala per annons så det blir lättare att få en överblick.

///Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.