|
|
|
|---|---|
|
hej jag har en 523 96 och ska byta termostat nu undrar jag om jag måste lufta kylsystemet efteråt kan ni ge några tips om hur man gör detta skulle bli väldigt tacksam | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det kan vara väldigt besvärlig på vissa Bmw modeller. Var rätt så besvärligt att få ur luften trots att jag körde upp bilens framhjul på en fyrpelarlyft vilket en del verkstäder gör bla.den jag brukar låna när jag behöver lyfta bilen.Fick hålla på att efterfylla i lufningshålen i flera omgångar till termostathuset blev tomt på luft tog säkert minst en halvtimme att få termostaten att öppna.Jag böt inte termostat utan monterade motorvärmare trots att den sitter utanpå blocket så klammas den fast av avtappningspluggen så jag fick tappa systemet i allafall.Men det är ju inte säkert att du behöver tappa allt vatten för att byta termostat då kanske det går lättare att få ur luften om man fyller termostathuset via luftningshålen. Själva termostaten är ju inte värre att byta en på vilken annan bil som helst.Och provkör en kortare sträcka så att allt funkar innan du ger dej ut på nån längre tur är det luft kvar så blir det ett attans tryck i slangarna om inte termostaten öppnar när den ska. Lycka till MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.