|
|
|
|---|---|
|
Fick klagomål på dämparna fram på besiktningen. Är det insatsdämpare eller måste man byta hela benet? Tips om saker som gör bytet enklare, om det krävs vissa speciella verktyg osv uppskattas mycket!!! Tack på förhand: Jakob | |
|
Ja, det är insats dämpare på en E30 fram. Fjäderspännare är ett måste och en kraftig rörtång kan vara bra för att lossa dämparmutter på fjäderbenet. Annars vanliga handverktyg, helst luftdriven muttermaskin! ///Magnus |
|
| jag fick värma och värma för att få av min dämparmutter. den hade spruckit och satt som satan. | |
| Måste man göra en framvagnsinställning efter stötdämparbytet fram? | |
|
Man bör nog göra en framvagnsinställning efter stötdämparbyte. hjorten |
|
| Är det någon som bytt stötdämpare nyligen och kan berätta om ni gjort en framvagnsinstälning eller inte? Bilen jag ska byta på är en 325 e30. Går det att markera på något sätt så att det blir likadant eller är dte svårt att få rätt värden? | |
|
du ändrar inte längden på styrstaget så i princip så landar grejorna på samma ställe igen. Men det är aldrig fel att slå toe out/in värdena ändå. /Pelle |
|
|
ok, tack så mycket, får gå ner i garaget och börja byta då. |
|
|
Jag bytte i våras på min. Å upptäckte nyligen att mitt ena framdäck är väldigt snedslitet. Så en hjulinställning kan nog vara på sin plats efter ett dämparbyte. mvh |
|
| är det den stora runda guldfärgade "muttern" på fjäderbenet som man ska använda en rörtång till???? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.