AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.000

BMW Assist

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Uppgraderade navienheten till MKIII och har nu även BMW Assist. Den är gråad i Set-inställningarna och i själva Assist menyn står det "not available".

Vad är BMW Assist?
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Ingen på hela forumet som har en susning?
Jag har för mig att de är en mobilitetsgaranti, typ motormännens. Första 3 åren så har man fri lånebil samt garanterad hjälp inom någon timme oavsett var bilen pajar.
Om jag förstått det hela rätt så finns detta systemet bara i tyskland.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Scheckheft
Hej
BMW Assist är integrerad i navigationssystemet. Vid en allvarlig krock, där minst en airbag måste utlösas, skickar systemet omedelbart en signal till räddningstjänsten med exakt uppgift om bilens position. Sedan finns det också en annan funktion där ägaren av bilen kan kontakta BMW i fall av t ex motorstopp eller andra problem under färd. Meningen är väl att BMW ska skicka ut en mekaniker som på något sätt kan åtgärda problemet eller bogserar bilen till närmaste BMW verkstad. Så funkade systemet i Tyskland iaf. Vet inte hur det är i Sverige. Antar att det är en tilläggstjänst som man måste betala för. Systemet sattes igång 1999 förresten. Hoppas det klarnar något.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Bmw assist följer med nybil. Är navi monterat från fabrik fungerar systemet som scheckheft förklarat. I annat fall ringer man bmwassist numret och så bärgas bilen och hyrbil lämnas ut. Vid vistelse i utlandet ringer man sos i köpenhamn numret står listat i servicestationsboken och så gäller samma villkor.

Om man kan förlänga tjänsten bortom de första tre åren vet jag ej men det låter ju rimligt.

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Tack för informativa svar.
Det är skillnad på tjänsten BMW Assist som ingår vid köp av en ny bil här i Sverige och telematic systemet BMW Assist som idag bara finns i drift i USA, Tyskland, England och Japan.

Länk

/RS2
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Volvo (ursäkta språket) har väl något liknande som heter "On Call", se t.ex. Länk. Jag har en släkting som oavbrutet tjatar om hur unikt detta är och hur bra Volvo är. Men nu visar det sig alltså att BMW också har något liknande. Nu kan jag avge moteld, tackar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.