AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.573

Bilen badar i betongdamm... hjälp

cane
Tjena, de håller på med stambyte i den fastighet jag har garage vilket har gjort att bilen varje dag täcks i ett tjockt lager med betongdamm... min fråga är om någon vet om detta är skadligt för lacken jmfrt med "vanlig" smuts? Betong är väl rejält basiskt och därmed frätande, eller är jag ute och cyklar?
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Köp ett överdrag på biltema, dom är billiga.
cane
Tänkte kanske göra det... men är faktiskt rädd för att jobbarna då kommer att låta grus-kockor rasa ner på bilen; "den har ju skydd"... de håller alltså på att riva ut de gamla rören, och jag har flera precis ovanför bilen.... känns inte så kul att behöva betala 2150kr/månad för detta garage just nu :(
2150kr/månad?!? herregud :/

Mvh Per
cane: Jag hoppas du menar 150kr och INTE 2150kr JISSES!

MVH Dragolito
cane
Heh, näh jag menar faktiskt 2150kr... är faktiskt riktigt billigt för att vara inne i stan, många platser i city kostar runt 3500+moms :/ Mitt e "billigt" för att det är trångt och har gamla manuella träportar.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag betalar 1744 för min garageplats. i bur,
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Du vinner, gör inget :-)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Skönt man bor i Malmö märker jag. 400:-/månad för dubbelbur med plats för två bilar och en motorcykel! :)

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Skönt att man bor i en ännu mindre stad, 450 kr/mån för 2 garage ;)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Slå detta då! Kallgarage (2 bilar i samma).
Håll i er nu stockholmare! 170 kr/mån.

Flytta hit till Tuna istället och köp ett tågpendlarkort. Och låt bilen stå orörd i garaget i veckorna. =) =) =)

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
197 kr /mån för garage... alt. gratis ute! i MALMÖ... det ni... :-)

4 Cylindrar är 2 för lite!
cane: kan du inte prata med fastighetsägaren och åtminstone få nedsatt garagehyra?

Alternativt att fastägaren får stå för skyddet av bilen?
Eller kanske en annan tillfällig plats i samma garage?

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Jeppe W
ehh...vill inte vara spydig men tänkte få glänsa med 63m2 garage, varmisolerat med egen maskinpark! Allt detta efter att ha bott i lägenhet i 10 år...HÄRLIGT kan ja lova!!!
cane
Suck, ja om någon har ett billigare garage till uthyrning i närheten av Johannes kyrka så hör av er!!!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.