|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag (har sökt och) vill byta ut mina originalhögtalare och undrar: Är det nån som vet om det går att byta bakhögtalarna mot 6x9:or utan alltför stora ingepp? Jag vill ju helst inte såga/modifiera för mkt... Kan tänka mig att byta ut originalgallret och förstora hålet i hatthyllan, men de där högtalarlådorna som högtalare sitter i, varöf behövs dem, bara som stöd eller mot resonans? Kan man ta ut/byta ut dem? Är det nån som har bytt sina högtalare mot större? Kan man få in 6,5 tummare med original galler kanske? Original 5,25 bak är ju värsta skämtet, de har varken en solid magnet eller kan spela under 50Hz...Det kan nog få 5,25 tummare klara av, eller?... Snälla, hjälp! BMW 4ever Länk | |
|
Du måste såga sönder där bak , mitt råd är att köpa dig en extra baslåda med ett separat slutsteg kopplat till detta. Mvh Anders |
|
|
Jag håller med Anders, jag har en låda med 12" bas i bagagen, och har gjort hål bakom armstödet för att få in ljudet i bilen. Den är kopplad till ett eget slutsteg. BMW CS #5206 |
|
|
Jag har också lagt in en basslåda nu, men det krävs mkt kraft för att den ska spela genom all ljudisolering, jag vill inte spela bara gatan...Därför vill jag försöka byta ut bakhögtalarna åtminstone, BMW har aldrig lyckats bygga välljudande stereoanläggningar. Men jag får väl lägga xtra krut på större slutsteg och hål bakom armstödet. Tack för alla tips! BMW 4ever Länk |
|
|
Är det annars plåt bakom hela ryggstödet eller bara isolering? Gas åpå ba pojka |
|
|
Nej, jag har ingen plåt, med ljudisoleringer är för bra ändå, skisacken o sånt... BMW 4ever Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.