AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
532

Ett litet tips!

An
29
Andreas S
525i Touring -96
Hej!

Här kommer ett litet tips till er som funderar på hur pass bra era Breemers igentligen är! Jag har på sistone börjat tycka att min e46 -99:a inte känns så tight och stabil längre och börjat snegla på å byta bort den.

Jag tvingades låna en polares bil idag (cyklade till jobbet)...Han har en Saab 9-3, tror det ären -97:a eller -98:a. Den har bara gått ca 5000 mil. Borde ju kännas gansk ny å fräch med tanke på miltalet trodde jag. Visst var den OK, tänkte inte så jättemycket på det tills jag nu på kvällen satte mig i min Breemer och gasade iväg...

Fan vad bra den gick. Jag blev nästan chockad över hur tight och fin den kändes. Allt satt där det skulle, som det ska göra på en BMW!

Så mitt tips är att låna en annan bil (typ en saab) av typ samma årsmodell som eran egen å kör cruisa runt ett tag. Hoppa sedan in i eran och känn hur en bil ska kännas!

Mvh: Andreas
sh
820
shu!
525i -91
Hade en liknande upplevelse igår . Lånade en Camaro z28 -95 under dagen med drygt 8000 mil på mätaren . Vilken skitkvalla måste jag säga , min 320 med ungefär tre gånger så många mil på mätarn kändes som en dröm efter jag åkt omkring i den en dag .

Men jag måste säga att det var kul att kunna rita dubbla spår med 255:or bak , med enbart gaspådrag :D

// Giv en olle! å gär`n rivar!
IQ
361
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Jo, det funkar bra :-)
Körde runt i en Saab 9-3 sedan Aero, för jobbet, för ca 1,5 år sedan. Kollegan som körde minivan till vardags tyckte att Saaben var underbar, men jag led ända tills jag fick sätta mig i Z3'an igen. Å då var det ändå bara en 1.9...

Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.