AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.075

Från BMWPower till Autopower, Varför Auto?

Sida 1 av 2
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag tycker det nya namnet på Siten har absolut ingenting som påminner om att sajten skulle vara avsedd för BMW. En person som inte har koll skulle aldrig veta att Autopower står för BMW.
Autopower låter som nån bilfirma än en BMW-site.

Fanns det verkligen inte fler förslag om det nya namnet, varför inte låta forumbesökare rösta om några alternativ och sedan bestämma sig för något?

Som sagt, hade varit bättre med något som hade BMW-klang exempelvis...
Bayerische BMW, eller Bayerische Power etc

Vad tycker ni?

------
Länk
Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
www.bayerncars.se kanske? =)
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Varför inte, det låter bättre än Autopower. Det är så Autobus-aktigt, hehe

------
Länk
Länk
www.autobavaria.se kanske...?

MVH
Visst, BMWPower är bättre, men jag tycker att AutoPower är ett bra namn. Det tar ju en tid innan namnet etsar sig fast också!
I början kändes väl lite sådär, men som sagt efter ett tag så vänjer man sig.
Och AutoPower är väl inte helt fel. Auto är det tyska ordet för bil, och Power - ja det talar väl för sig självt.
De bilintresserade som någonsin använt Internet borde känna till att AutoPower = BMW!

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Och för övrigt så tror jag inte att forumanvändarna kan påverka namnvalet. Speciellt inte i detta skede, då AutoPower redan etsat sig fast i folks huvuden.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Ja nånting med BMW eller bayern borde man ju ha. Autopower låter som en nödlösning bara.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Visa användare
201
BMW635_Robban
635csi -84
325i -87 Cab
325ia -07 Coupe
330e -21 Sedan
Det var en nödlösning då BMW inte tillät namnet. Jävligt fånigt av BMW att förbjuda detta när skulle vara glada att de får gratis reklam! Inte får Autopower nån spons eller ett tack av BMW heller trots att Autopower verkar vara mer seriös och populär än BMW:s egna sidor (I sverige iaf).

Vill de inte ha med sina fans att göra ska de inte heller få reklam via ett genomskinligt namn på siten! autopower.se är bra även om bimmer, BMW eller bayer m.m. hade låtit bättre!

Jag kan ha fel, jag kan ha rätt!

BMW tyckte kanske inte om forumet, blev väl färre felsökningar på deras verkstäder.
Länk

/Udo Dirkelsniff
Njuren
Komma hem efter röjarnatt en lördag sen sätta sig o försöka skriva bayerichepower är nog för avancerat ;-)

BMW - i nöd och lust?
-
219
- -BMW- -
BMW 535d -08 LCI
Skyline GTR -91
Njuren:

Spara I Favoriter :)

Älskar BMW..
Diskussionen känns lika givande som att fortfarande vara motståndare till Öresundsbron. Vad vi än tycker om namnet lär det inte bytas ut.

Vi som finns här mer eller mindre dygnet runt vet att siten om något bara blir bätre och bättre, skulle det vara så att Bmw folk inte hittar hit får vi väl försöka hjälpa dom på traven.

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Pappa till Beppe Morgan William
Bättre och bättre vete klåen. Jag saknar en editfunktion där man kan ändra sitt inlägg istället för att posta femtioelva inlägg i onödan. Gärna en citatfunktion också. Se bara dom flesta andra forum hur dom fungerar.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Ta
124
Tabasco
330i Touring -01
Perran_:
Håller med dig. Känns som forumet är lite väl gammalt.
Skulle också vilja ha mer funktioner.

Men folk kanske har problem med att lära sig nya saker ?

Jag tror att man undvikit att ha en redigerings-funktion medvetet. Och även om det är lite irriterande ibland, så förstår jag varför! Med det i vetskap så tänker man en extra gång innan man postar! Och man tvingas stå för det man sagt, precis som i verkliga livet.
Sen belastar man inte servern och linan lika mycket om man sparar ner på sådana lite "onödiga" funktioner.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Perran_

Det är bättre att skriva rätt från början........och kanske tänka efter en extra gång innan man klickar på "Besvara inlägget".

Jag tycker att det är väldigt skönt att man slipper Citat-funktioner och annat plottrigt skräp som gör att man måste scrolla en halvtimme innan man kan tillskansa sig den information man egentligen behöver.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Javisst tänker man till innan man postar, men man kan ju ändå för den delen glömt något eller stavat fel. Så att det skulle vara onödiga funktioner håller jag inte alls med om.

Kalle: Tror inte du behöver upprepa det Olof sa om att man ska tänka till innan man postar.

Säger som Tabasco, forumet känns lite väl gammalt tyvärr.

Fast`n Loud Turbo Proud.
När vi snackar funktioner i forumet så saknar jag möjligheten att avsluta "nytt-meddelande-prenumeration" för specifika trådar.
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Perran_ : Om man vill citera någon kan man väl bara [Kopiera] + [Klistra in] ? Alternativt hänvisa till det tidigare inlägget.

För övrigt anser jag att det är lite väl sent att protestera mot namnbytet nu, det har väl hetat AutoPower i ungefär ett år nu?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
En edit-funktion kan göra att trådarna blir väldigt konstiga, då en person tar bort eller modifierar sin text efter att någon annan redan har svarat på den ursprungliga texten...

Då kommer det säkerligen att bli förvirrat!

En FAQ-avdelning kanske skulle minska antalet "standardfrågor" (typ: Vilken olja skall jag ha?, Passar E34:ans fälgar på E36?, Hur mycket effekt ger ett sportluftfilter? etc.) som med jämna mellanrum dyker upp i forumet.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.