AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
488

Vilket relä till bränsle pumpen på M3 3.2 ?

Hej!

Undrar om där är nåt som vet vilket av reläna i säkringsboxen som går till bränsle pumpen på M3 3.2 ? Måste väl finnas nån M3 ägare som har en förteckning på vilka relä som används till vad!
Skulle vara mkt tacksam om den personen ville hjälpa mig. Går era bränsle pumpar också tyst? Eller måste en bränsle pump alltid höras när man har tändningen på ?? Min är nämligen helt TYST! antingen är bränsle relät kasst, men kan juh inte kolla det, eftersom jag inte vet vilket de är! Eller också så är bensin pumpen död.Men BMW sa att det väldigt sällan att en bränsle pump ger upp på en M3'a.

Tackar på förhand!!
cane
min e ganska tyst oxå. Reläet sitter... hur ska man förklara....första reläet till höger om de dubbla säkrings raderna....dvs till höger om säkring nr 10 o 20. Mellan reläet och s'äkringarna sitter en + terminal.
Tackar för ditt snabba svar :) Du vet inte vilken färg relät har? eller det kan variera ?
cane
vet ej... kan kolla imorrn
Hehe...sa BMW att det är väldigt sällan att pumpen går sönder? Haft 2 bränslepumpshaveri på mindre än 1 år ;)
cane
kalnak, bytte du båda pumpar? ifall den lilla e paj får den stora jobba för hårt och pajar snabbt har jag hört.
Bytte bara den som sitter under baksätet...den lilla funkar...:)
KaLnAk: När du byttade dina pumpar... Var köpte du dom då? BMW original?? Pris du fick betala isåfall?

Tack på förhand!
Bytte en i höstas...dom hade en begagnad liggandes...betalade 700 spänn. Å sen bytte jag nu i somras också ;)
Pris original på bmw kostade det 4900 kr...köpte på *host* mekonomen istället...enda problemet där var att anslutningarna var typ vinklade på den nya så jag fick föra över den "nya" pumpen till den gamla hållaren...;) På mekonomen tog dom ca 1000 kr...Om du behöver hjälp att byta så bara säg till...vet ju hur det funkar nu :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.