|
|
|
|---|---|
|
Hej på Er... Jag har en liten fråga om sänkning av en E39 med nivåreglering. Jag är sugen på ett kit som sänker 30mm runt om men enligt bmw själva så är det i strot sett idiotiskt att säkna sin bil med hjälp av nya fjädrar o dämpare. Kitet som sälj är enligt deras listor avsett för bil med nivåreglering och det ska inte vara några problem. Vad ska man tro ?? Jag vill ju inte sabba bilen genom att göra något dumt bara för att få den lite ballare. Men samtidigt kan man ju undra vad som skulle kunna gå fel. Är det någon som har några erfarenheter om detta kanske ?!?! Det vore till stor hjälp... MVH Kim Johansson KJ | |
|
Nu vet jag inte vad hur mycket m-chassie på en e39 är lägre än orginal men det borde röras sig om 20-30mm. Därför så förstår jag inte att BMW kan säga att det är idotiskt att sänka en bil med 30mm. Det är då inga problem att sänka din bil du byter bara fjädrar och dämpar fram+dämpare bak. Sen åker du till BMW så kan dom sänka bilen på nivåregleringen genom diagnos uttaget. Sök på forumet tex "sänkning AND nivåreglering" så kommer du säkert hitta en del "Riktiga män luktar diesel" |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Skiljer nog max 20 mm mera åt 15 hållet på ett M.chassie mot gubbchassie :)) Men ska du bara åka på bra vägar så är det väl Ok att sänka mera om du inte är nöjd. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.