AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
866

Puh...nära förlora kortet...

Bråttom, bråttom i morse, höll vissa sträckor 160+...

MC-polis på vägbro som går över motorvägen...han står alltså stilla.
Han har visst två mätpunkter som han ser när jag passerar, och han "klickar" i datorn och klockar då min snitthastighet över ca 1500 m till 138 km/h...

Rena rama turen att jag "klarade" mig...

Blev förvånad att MC-polisen var ensam och hade mätutrustning på bågen, jag trodde att de alltid jobbar ihop med bil/ar el helikopter...

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Varför klarade du dig?
Först av allt, till alla forumläsare: jag beklagar att jag skrev detta inlägg, det är ju ingen fråga precis...men jag var bara tvungen att skriva av mig lite...

Jag "klarade" mig inte från att bli tagen...men jag klarade kortet...

...och det enbart för att jag i ögonvrån såg en mc (såg inte om det var en polis eller ej) komma på påfarten till motorvägen, och då släppte jag instinktivt på gasen...
När han kom ifatt mig höll jag ca 120...

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Ytterst tveksam mätmetod!!

Skulle ALDRIG skriva på utan låta det gå till tingsrätten då det finns alltför många osäkra variabler i det hela t.ex. i MC polisen avstånds bedömning när jag paserar hans "märken", har han ögon kotankt med mig även under sin påfart på motorvägen ( så han stoppar rätt bil??) etc etc

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ufo: 330ns Största nackdel är de goda högfartsegenskaperna :)

Förfarandet med ensam mc-polis och tidtagning är nytt för mig, så jag kommer hålla extra uppsikt framöver.

OT: Har du bestämt dig för att behålla bilen eller?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
cane
Hm, kanske därför som det "råkade" bli snitt 138? Mycket större risk att mätmetoder etc ifrågasätts om kortet ryker, kanske polisen gav rabatt för att slippa tingsrätt tid.
Gasar-Magnus: Hmm, nu blev man ju fundersam...skulle kanske inte varit så snabb med att skriva på, dvs erkänna...men jag var just då väldigt glad att inte kortet rök...

Wendtan: ...jo, det är ett "problem"...känns ju inte att man håller 160, känns som 110 i vissa andra bilar...
Behåller bilen tills vidare...men tittar runt efter andra objekt....

cane: Du kan ha en poäng där. Tyvärr.

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
ufo: med tanke på var du bor får jag gissa att han stod på bron vid Fleninge??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Gasar-M: nej, den reparerar de just nu...men han stod vid Erikslund inte långt därifrån.

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
G-M: bor du också i närheten?

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Tycker du gjorde rätt i att skriva på med tanke på att du fick behålla kortet! Om han tagit dig för 140 eller över så hade inte jag skrivit på iallafall!

Mvh. Richard
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Återigen så handlar det inte om att du har kört för fort utan det handlar om rättsäkerheten.
Finns det tveksamheter så är det viktigare att fria än fälla även fast alla inblandade vet att det gick för fort. Frågan är hur fort?

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.