AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.397

skillnaden mellan roadster och vanlig?

tjena jag funderar på att köpa en Z3 2.8, men vet inte vad det är för skillnad på en vanlig 2.8 och en 2.8 roadster skulle ni kunna hjälpa mig med det ?
'

INFERNO
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
hmmmm skillnaden mellan roadster o vanlig????

Antingen så köper du ju en Coupe,,,eller en roadster....och i det sistnämda fallet får du en cabbe med plats för 2 pers.....i det första fallet bör du inte försöka fälla ner taket,,,för det blir svårt att få upp igen.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag misstänker att du snurrat ihop begreppet. En roadster är en cab (och kallas roadster oavsett motor och utrustning), en coupe är en coupe. Dom 2 alternativen finns.
Th
13
Thomas tysken
bmw z3 2,8 roadster
Precis som sail säger. Så finns det två st. karosstyper. En roadster som är en cabriolet medan coupen är en täkt vagn som liknar mera en kombi en en coupe. Roadstern finns i en rad olika motoralternativ. 1.8 1.9 Det är två st. fyrcylindriga varianter. Sedan finns det 2.8 97-99 och därefter blev det 3.0 motorer i samband med faceliften som kom april 99. Efter faceliften finns det 2.2 och 2.0 också och då är det sexcylindriga motorer vi pratar om. 2.8 karossen har samma kaross som m-roadstern medans 1.8 1.9 har en lite smallare kaross. Om det är att du är sugen på en 2.8 så har jag en till salu. Det är en silvermetallic roadster som har gått 7600 mil.

tysken
Är det inte tvärt om...en coupe är väl en bil med nerfällbart tak.
Väktaren: Ska du ha en bil så du kan köra ifatt inbrottstjuvar är min bil också till salu med 321hk.
Th
13
Thomas tysken
bmw z3 2,8 roadster
Cabriolet= bil utan tak
Limousine= bil med tak
coupe= bil med tak men oftast med två dörrar och utan b-stolpe.

tysken
Th
13
Thomas tysken
bmw z3 2,8 roadster
Cabriolet= bil utan tak
Limousine= bil med tak
coupe= bil med tak men oftast med två dörrar och utan b-stolpe.

tysken
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
roadster (eng., eg. 'häst för ridning eller körning på landsväg', av road 'väg'), öppen, med sufflett försedd bil, vanligen tvåsitsig och sportig till karaktären
tysken: ytooil var nog bara ironisk.

BMW-inferno: både Roadster och "vanlig" är samma. vissa Z3 ägare använder namnet Roadster vissa inte i och med att det är självklart att detta bil är en roadster.
Den andra typen, Coupe är mer sällsynt och då brukar det garanterat stå "coupe" i annonsen

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Tack för att ni vsrat .. allihop ! .. nu vet jag !

INFERNO
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.