AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
562

Köp av 325. Köpa i sverige el tyskland?

tjenna!
Sitter i funderingar att köpa en 325 E36.
Kollar lite på priserna i sverige å de har sjunkigt sen sist jag kollade. Men priserna i tyskland ligger på halva typ.

Har ni några råd?
Har aldrig importerat innan men har en vän som har som jag tänkte ta hjälp av.
Nackdelen me att de blivit billigare är ju också att fler 20åringar har råd med dem å kör väll också där efter :)

Skall jag vänta å spara å köpa en i sverige eller sälja min bil snabbt å få råd till en 325 från tyskland?

Vad brukar det dyka upp för problem på besiktningen i sverige när det gäller import? och hur dyrt är det att fixa dem?

ja det var väll lite tills vidare
tacksam för svar=)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
När det gäller 325 E36 så saknar tysksålda bilar (av de aktuella årsmodellerna) mestadels sidoblinkers, vilket åtminstone tidigare krävdes i Sverige. Hör med bilprovningen. Sidoblinker är inte särskilt svårt att eftermontera. Det kan också vara så att ett intyg på att den uppfyller ett specifikt avgas-direktiv krävs, men jag tror det framgår av "Fahrzeugbrief", som du skall få med vid import, att bilen uppfyller detta direktiv. Jag tog in en 325 E36 för åtta år sedan och då var det bara dessa två omständigheter som var lite speciella. Om det är så numera kan jag inte svära på. Nyare modeller är helbilsgodkända och är i stort sett bara att ta in och registreringsbesiktiga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.