|
|
|
|---|---|
Murraybmw |
Tjena det är så att jag funderar att köpa en m3 av bmw handlare med 12 mån europlus garanti. Bilen är importerad i våras och har nu gått ca 10000 mil. Jag har tittat på bilen och den är verkligen i kanon skick ej omlackerad eller krockad ,M-testad, stora servicen är nygjord. Men det är en sak som jag inte gillar (seviceboken), den är dåligt stämplad, fullservad till ca 4000mil och därefter ingen stämpel förän nu på 9800mil av bmw. Vad jag har kunnat ta reda på så har bilen haft en ägare i Tyskland. Bör jag köpa den bilen??? Blir det inte svårt att sälja den sen?? |
|
Beror på om den servats ordentligt perioden mella 4.000 och 9.800mil. Om den verkar vara i gott skick så, varför inte? Priset kanske kan avgöra? Vilket är priset? Knappast har bilen varit utan service i nästan 6.000mil, antagligen har killen gjort dom själv, eller kanske fått dom gjorda via nån annan för en billigare peng. Bra vore om du kunde få tag på killen som ägde den då, serviceboken inte är ifylld:) Han säger antagligen sanningen om bilen. Helhetsintryck är det viktigaste, men som sagt har vi olika inställningar och uppfattningar, dessa ord är endast min inställning till ämnet. Lycka till! Support Your Local Big Red Machine! -or else- |
|
| Jag har varit med om ett liknande fall. Tog då kontakt med senaste service ställe i Tyskland och fick då reda på att den varit rejält smälld,fick av dom nummret till den ägare som rådde om den då,och han sa att oftast när bilaran blir smällda så säljs dom till renoverings verkstäder och sen brukar dom inte räknas som seriösa bilar i Tyskland därav ej någon vikt i att ha stämplade service böcker. Tacksamt för oseriösa svenska importörer att köpa sådant för billig penning och sälja med rejäl vinst.Kolla upp denna noga. | |
|
Hej. Efter du skriver: "Jag har tittat på bilen och den är verkligen i kanon skick ej omlackerad eller krockad ,M-testad, stora servicen är nygjord.". Sedan får du 12 mån garanti. Det säger mao att bilen är i mkt gott skick. Försök iaf att få reda på varför bilen inte servats. Finns säkert nån bra anledning. Men har han gjort service själv, så borde han iaf ha sparat nåt papper eller kvitto från den tiden. Klart att bilen är lite mer svårsåld då den saknar stämplar i boken. Men får man ett gott helhetsintryck, så ska man inte stirra sig blind på detta. Och sist men inte minst så är det priset som avgör. Är det ett bra pris på bilen så är det väl bara att slå till. Är det ett högt pris, så finns det många andra fina M3:or till salu. Lycka till. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.