|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja veta vad originallarmet från BMW reagerar på egentligen? Det som man sätter på genom att dra nyckeln ett snäpp till åt höger när man låser, eller via fjärrkontrollen. Det är den röda lampan som tänds framme vid vindrutan vid fläkten som går upp mot rutan menar jag då. Är det någon som vet vad som krävs för att det ska börja tjuta? //Schnitzer | |
| Det klassiska dvs.öppna någon av dörrarna, baklucka,motorhuv ljuder larmet under 30 sek. Därefter fortsätter ljus och blinkers att blinka under ytterligare 5 min. Fortsätter ändå inbrottsförsöket så ljuder larmet ytterligare för varje del som försöks att forceras, typ. org. stereo öppn. av handskfack lyft av sittdynan på baksätet mm. Bogsering skall tydligen aktivera larmet. Krossas en ruta om du har dubbelglas så finns det en ultraljuds givare i kupén som aktiverar larmet. Har ej testat alla stegen själv utan citerar bara instr.boken. Förutom detta så skall det tydligen finnas ett sk. utökat kupéskydd som option. | |
|
hej, vad brukar gå sönder i originallarmet? Mitt fungerar inte, lampan lyser vid rutan men om jag tex öpnnar huven eller en dörr så är det ingen reaktion... mvh: mr_majzoo! |
|
|
Det larmet verkar vara ganska bra ändå. Men vad kan jag göra om jag vill höra larmet tjuta utan att slå sönder bil eller ha sönder någonting annat. Stänger jag av larmet genom att trycka på fjärrkontrollen då eller? //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.