AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
913

BYTE AV VÄXELKNOPP E 46

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Tjena boys, jag skulle vilja byte min tråkiga original växelknopp mot en som ser lite finare typ den med alu utseende eller liknande o jag undrar om det e ngn som har bytt en växelknopp på en E 46:a???
e det svårt? tacksam om svar... ha de bra

BMW M-POWER
Lägg i tvåans växel och dra uppåt allt du orkar. Den kan sitta som en sten och man måste ta i rejällt.

/D
GI
2.196
GINO
Aha inte mer än så? så trycka allt man har när man ska sätta den eller? :-)

BMW M-POWER
Precis, akta ansiktet. Det är mer än en som fått en smäll på hakan :)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tänk på att den som sagt sitter som berget och när den lossnar, är man ofta inte beredd.....risken att man slår sig själv i pannan eller fixar en snygg blåtira på sig själv, är stor! :o))

Den nya knoppen trycker man bara dit rakt uppifrån (ganska hårt). (om det är en BMW-originalknopp dvs.)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
GI
2.196
GINO
Ok boys, tack för tipsen ska se om vi lyckas utan att ta sönder ngt :-) fast måste spaken vara i 2 :ans växel?

BMW M-POWER
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nej, men det brukar bli bäst "arbetsställning" när man skall dra rakt uppåt om man lägger i tvåans växel (om man sitter i förarsätet).

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
GINO//

Titta på min;) Du måste inte ha den i 2:an:)

------
Länk
Länk
GI
2.196
GINO
HAHA så sant så grodan, du har en underbar bil men du saknar xenon ;) går inte att köra en sådan skönhet utan xenon:-)

din front gillar jag oxå men de jag skulle vilja byta på våra bilar är själva strålkastar paketet till dem som sitter på coupen.
dem ser mer aggresivare ut spec blinkersen som går som en halvmåne...

håller du med eller?

BMW M-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.