|
|
|
|---|---|
|
Håller på och kollar på olika lösningar å möjligheter... Som det är nu så funderar jag på kompsänkningen.. Det jag är inne på just nu är att sätta i H-profilsstakar av något slag, typ Verdi eller Eagle och smidda Ross-kolvar(Lågkomps) och en 3-lagers stålpackning. Vill hamna runt 8 - 8.5 i komp. Vad vågar man ligga på för laddtryck med detta? Och vilken effekt kan man plocka utan att gå längre med blocket? Givetvis så håller jag just nu på att stoppa i nya ramlager också. Angående sprut å bränsle så hade jag tänkt att införskaffa ettt Autronic smc eller liknande och 2st 044-pumpar och givetvis större spridare. Toppen hade jag tänkt vara orörd. Kanske en portning om det skulle vara nödvändigt. En kompis håller just nu på att konstruera ett rostfritt grenrör. Vet bara inte vad jag ska välja för typ av turbo. Det lutar åt ett hx50 aggregat eller likvärdigt och en rejäl Ic. Ge mig gärna feedback och upplysningar.. Låter det vettigt eller är det något ni skulle gjort annorlunda?? Tack på förhand. Hebbe | |
|
Vi har billiga stakar. samt grejar allt annat du vill ha, Så du slipper leta:) |
|
|
Tjena Andreas.. Vad har ni för stakar? Och Pris på dessa?? Mailadress?? Har kommit i kontakt med ett företag som säljer smidda ross kolvar till min motor med lägre komp för ca 8000:- Vad tror du annars? |
|
|
Förresten.. Ni har ingen vev över eller vet nån som har?? |
|
|
bmwandreas@telia.com |
|
|
Ska även plocka bort vanosen och ersätta den med justerbara kamdrev.. Glömde skriva de.. |
|
|
Jag har Kompsänknings grejjer till S50. Länk www.reptil.nu |
|
|
Ok B1 vad är det för grejer du har?? Mvh Hebbe |
|
|
Kör med dubbla original packningar och en stålskiva emellan. Har program till vattenskäraren för stål skivan. Länk www.reptil.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.