|
|
|
|---|---|
|
Gubbar nu behvöer jag råd. Tänkte köpa nya M3 fälgar till 328:an i 18". Jag är inte mycket för kopior på saker och ting men just här är pris skillnanden enorm samt verkar inte orginal fälgarna inte passa på min E46:a? Då det är annat ET på dem riktiga M fälgarna. Är det dåligt kvalite på kopior? Eller vad motiverar pris skillnaden? Kan man köpa kopior utan att bli besviken? Jag kör varken hårt eller på bana? Utan vill bara ta mig fram bekvämt med just den bilen, kan jag köpa sådana? Jag kör på ganska dåliga vägar i mellan åt. Tacksam för input Mvh Kristian | |
|
Man får vad man betalar för i 99 fall av 100 när det gäller fälgar. Du betalar för material, design och utveckling. Kopiorna är inte gjorda med samma precision, i samma material. Detta kan visa sig i bla tyngre fälgar, fälgar som är svåra att balansera och fälgar som enklare blir skeva eller tom spricker. Jag tror du får köra 4 st framfälgar om dom ska gå på din 328. Du kan köra piratfälgar om bilen i ändå används som bruksbil. Det finns dyra och billiga kopior dessutom. Satsa på "kvalitéts kopior" så bör det funka utan problem. |
|
|
Acey: Tackar för infon.. Priset är som sagt stor så jag ska testa ett par kopior... Mvh Kristian |
|
|
Jag har alltid kört med kopior på mina BMW utan problem, sist köpte jag från Jönköping som annonserar på BMW-börsen, verkar vara bra kvalitet och väldigt bra pris. BMW CS #5206 |
|
| tänk på att när du säljer kopiorna sen att du ska inte skriva "m3-fälgar"...utan skriv hellre "M3-design"...jag blir så trött när man skriver på köpsajter ... sedan kommer "fel" fälgar upp | |
|
M3 Evolution fälgarna från Jönköping var de jag tänkte på. Han har annonserat här bra mycket. Tyvärr hade han slut på dem, men jag fick tag på 4st från av min lokala däck gubbe här i Uddevalla, dock lite dyrare men han måste väl också överleva. Det var ET41 på dem, det kommer väl se bra ut antar jag så de inte sticker ut för långt osv.. 1900 SEK /st exkl däck. Däcken får blir Goodyear F1 i 18" 225 Mvh Kristian |
|
|
Har oxå köpt fälgar från Jönköping. Ja fick den infon att den största skillnaden på kopior o orginal var att de e mycke svårare o kröka tillbaka en skevd kopia. ///Schumi |
|
|
De är också mycket enklare att kröka en replika då materialet iregel är mjukare. Kika här för info om en kille som köpte 135M replikor: Länk Min uppfattning är att även ytbehandlingen är MYCKET hållbarare på orginal fälgar. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
Njuren |
Hörde om en snubbe som hade "M5-fälgar" på sin 750,han körde i 200 km/h på Autobahn när han plötsligt fick tvärnita, de blev bara sopor av framfälgarna,dom såg ut som ägg efteråt! Men hade tji själv bangat för att köpa kopior. BMW - i nöd och lust? |
|
Jag köpte Rondell 58 Y-design för 5600:- utan däck, inkl. bultar, låsbultar och BMW emblem. Enligt uppgift är dom tillverkade av Rondell i Tyskland. Hur kvaliten och hållbarheten är får väl tiden utvisa. BMW CS #5206 |
|
| Jag hade E46-M3 kopior på min E36, och j-vlar vad tunga dom var. Vägde dom aldrig men jämförde med originalet genom att känna på dom och det skiljde enormt... | |
|
Jag har oxå m3 18" replikor på min, och måste säga det det skiljer utseende mässigt inget från orginalet. Tvättar fälgarna+bilen 2-3ggr i veckan och ingen färg eller nåt annat som trillat av från fälgarna, som många sagt att det gör.. Sen skiljer nypriset en del :-). Dom är lite tunga, men vilka 18" är inte det.. Iaf, kan starkt rekomendera 18" M3 replika. Lycka till Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.