|
|
|
|---|---|
|
Tja. Vad tror ni om den, är MYCKET MYCKET sugen på den alltså. Vad kan den vara värd ca??? Håller verkligen låda, koppling och drivaxlar för 340 M5 motor? MVH: Henrik ///M3 | |
|
Jag har pratat med ägaren ang denna bil tidigare. Tyvärr är den registrerad som en 318, dvs SBP kan vägra godkänna den vid kommande besiktning och desutom om ifall något händer bilen (stöld, krock el dyl) så värderar försäkringsbolaget den efter det du betalt premie för dvs en 318......... Jag skulle kanske ge sisådär 50-60.000 för bilen beroende på skicket, absolut inte samma pengar som en M3 betingar med andra ord ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Någon länk? |
|
| Står i annonsen att den är bes. med M%-motor??? | |
|
ja, men den har gått genom av den enkla anledningen att ingen besiktningsman reflekterat över att det inte är originalmotorn som sitter i :) ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Hmm, men det är la inte många som tänker på det antar jag. Det jag är lite skeptiskt till är, hjulupphängningar samt drivning, borde väl få ta en jävla massa stryk med den motorn, både för vikten och effekten? Men visst är det ett coolt bygge...vore kul att ha nåt speciellt så...borde väl vara rätt jobbigt att trycka i en sån i en E36:a. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
har för mig att ägaren sade att bilen vart ombyggd av tyska polisen, stämmer detta påstående så borde det röra sig om ett seriöst bygge där alla delar är anpassade till den höjda effekten. Å andra sidan kan man fråga sig varför skulle den tyska polisen bygga om en 318???? ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
| skulle inte köpa en chippad 3,8. | |
|
Tror absolut inte att tyska polisen bygger om någon 318. Behöver dom någon vassare bil så köper dom nog en M3 eller M5, skulle man tro.. eftersom dom redan har M3 E36. Mackanozz: Har du en 3,6 M5 motor i din? Byggt den själv? Mvh /// Jantte |
|
|
Nja, det låter lite skumt alltså. Angående chippad 3.8:a så lär det inte hända nåt så länge man sköter oljebyten samt varvmkör ordentligt. Tror knappast att de 3.8:a motorerna som rasat inte rasat bara för chippet utan för hur de blivit behandlade. Men det verkar ha blivit mer uppmärksammat bara för de.. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Har åkt med en m3(e 30) med m5 (e32.3,6)motor den gick gött någon typ av ljusgron met har någon sett denna bil det var 18tumms m3 nya mod på vid det tilfället. |
|
|
Hej. Min gammla bil va det.... MVH Jonas |
|
| Köpte du det i kungsbacka?? | |
|
Hej. Ja det gjorde jag. Mycket fin och underbar bil va det. MVH Jonas |
|
| Om den nu är ombyggd i Tyskland så verkar det lite underligt att den gick att reg-besiktiga i Sverige...? | |
|
Jag har också snackat med en av de tidigre ägarna av denna bil i sverige. Han påstod precis som ni säger att det var tyska polisen som låtit bygga om ett tiotal sådana bilar. Det skulle tydligen vara någon form av autobahnmonster. Enligt honnom var den något helt djävulskt snabb. Och med tanke på vrid och hästar så borde den ju dra en m3 e46. Man får aldrig vara med om något kul i livet om man inte chansar nån gång imellanåt. Slå till! |
|
|
vad begär han för skapelsen?? |
|
|
"Jag har pratat med ägaren ang denna bil tidigare. Tyvärr är den registrerad som en 318," finns väl INGEN svensk besiktningsman som inte ser skillnaden på en 1.8L 4a och en 3.8L 6a från M..?... /mvh jocke |
|
|
Tja, om de gör som de har gjort senaste gångarna jag besiktigat M3:an lär det inte bli några proplem. De har inte ens lyft på huven, utan bara öppnat huven (med spacken) och läst av chassi nummret. Mvh Abbe Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.