AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.435

Hur kollar man om bilen verkligen har gått som mätaren säger?

Sida 2 av 2
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Den där M Coupén får nog bekänna färg rätt ordentligt när den körs - den levererar dessutom ett antal hästar mer än original... :)

mvh
Anders
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Skall sätta på Bridgestones S-03pp sulor som sagt och enligt däckskillen så knäckte nyligen en Z3M sina drivaxlar pga att fästet var för bra, de vreds av helt enkelt...

Enligt plåtis så är också hjulupphängningarna på Z3 väldigt klena, vilket har den fördelen att det ofta inte är mer än upphängningen som pajar vid påkörning av trottoarer etc..

Vi får väl se om det håller i vår.. Det händer ju att jag gasar någon gång ibland.. ***asg***

/Caspar
Länk
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Caspar: Jag måste faktiskt avråda dig från att köpa S-03'or.
Hade såna på min förrförra Z3 och brorsan hade det på sin Z3M oxo (typ 3 år sen) och visst... det var sjukt bra grepp i starter och allmänt oxo... men fyf@£$n va dom är mjuka och sladdriga!!!

Att ligga i 200 med dom när det var mycket mönster på var närapå näradödenupplevelse!
Ställde man sig fullt på bromsen i 160 och svängde det minsta kändes det som att bilen skulle snurra.

Kändes som att köra med 15" dubbfria vinterdäck ungefär... inge vidare.

Har en polare som kör Honda S2000 och han köpte såna nu i somras... även dom alldeles för mjuka!

När man hade nött ner dom så det var 3-4mm kvar så var dom visserligen RIKTIGT goa att köra... så om du ställer dig och gör rökmoln utanför däcksfirman så dom kommer ner till såna nivåer direkt så tycker jag att det är ett mycket bra köp :)

Detta var mina erfarenheter av dom däcken... kände bara jag ville varna dig.

/Magnus
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tack Magnus!! Det är ju definitivt INTE vad jag söker hos nya däck.. :-(

Eftersom det också lutar åt att jag inte skaffar 19" detta däcksbyte så blir det ju etter värre...

Vad i H-e skall man ha för däck?????
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.