|
|
|
|---|---|
|
Jag äger en Mercedes Benz E220 T CDI (årsm 2000) med automatiska växellåda. Fick tipset att höra mig för här med mitt lilla problem! Mitt problem har med växellådan att göra, jag har förstått att automatlådor i BMW ofta är det samma som hos mercor. Min bil verkar ha problem att veta när den ska växla. När jag accelererar "förbi" 70km/h växlar bilen upp med en riktig stöt och när jag stannar bilen (håller den stilla) så "hoppar" bilen som om man skulle behöva trycka ner "kopplingen". Mercan har varit inne på verkstad, har bytt olja och nollställt datorn utan resultat, vet någon här något om ventilerna till växellådan, kan det vara det som är problemet, får växellådan fel mängd luft? Tacksam för tips å idéer /Martina | |
|
Länk Länken där innehåller lite mektips om hur man gör med en del lite äldre BMW lådor... kanske är liknande fel på din MB... det finns ett MB forum Länk och där finns många duktiga mb entusiaster... de kanske känner till problemet bättre än oss här.... i vilket fall... hoppas att detta är till någon hjälp! // Mugge 4 Cylindrar är 2 är lite! |
|
|
Martina: Mitt tips blir att fråga vår Guru Hasso här på siten. Han har dessutom en MB i familjen :) Hans mail : yngve.c@zeta.telenordia.se Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Kan även rekomendera Automatlådegurun "Lill-Arvid" på Björksgatan i E-tuna, det den mannen inte vet om automatlådor är inte värt att veta... ( samt får du veta allt om allt annat du undrar om; karln har svar på allt...) Så här hittar du dit: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
jättebra att lägga ut ngns epost på nätet... inte alls ngn risk för att han råkar ut för SPAM och reklam mail... ;-) 4 Cylindrar är 2 är lite! |
|
|
Mugge : ja det är ju hemskt avancerat att klicka på ditt foto och se din mail adress ( eller klicka på "Mugge" så kan jag maila dig med detsamma.....) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
det var nog inte så seriöst menat... vilket skulle ha framgått av ;-) tecknet.... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Automatlådorna i nya E klassen verkar vara ett problembarn. Min mors sambos E270 TDI hade stora problem med lådan. Den glömde ofta att växla ned när man sänkte farten. Det byttes givare och grejades. Tror det slutade med växellådsbyte. Gick på garantin. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Framkom det inga felkoder om man läser av felminnet ?? Sedan är det inte lätt att jämnföra med en BMW då de använder tre olika lådtillverkare med liknande programvara till alla. på BMW dieslar sitter det uteslutande GM lådor inte ZF som även MB använder. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.