|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
bustorp; Jag skrev också att jag "betänkte" men tröttsamt är det med tillrättavisningstakter, vad tjänar bustorp på det och vem tackar honom? Jag spyr galla så mycket jag vill när det finns skäl därför och det har jag även gjort till Ingemar. Det tog så klart några gånger innan man avslöjade Ingemars motorrenoveringsfusk med vända lager m.m och detta mot bakgrund av att han just är väloljad i käkpartiet som jag tidigare svalde men som vissa tydligen fortfarande går på. (med eller utan egen erfarenhet). Det är nästan så man tror du är släkt med Ingemar eller liknande av din frenesi att försvara honom. Men det är ju trevligt med människor som tar alla "försvarslösa" under sina vingars beskydd. Det verkar inte meningsfullt att diskutera detta vidare med bustorp då vi uppenbarligen har olika uppfattningar, min grundar jag på olika händelser som jag summerar, vad bustorp har för positiva erfarenheter av Ingemar är oklart. Visst är Ingemar billig...men man får vad man betalar för...återigen... Om bustorp tycker det är fel att uttrycka sina åsikter kan han behålla det för sig själv istället för att försvara någon annan som han förmodligen vet mindre om än andra. Nu tjafsar jag inte mer om detta för då blir detta forum en sandlåda för moraltanter... För övrig information, sök på "Ingemar" och ni skall finna... /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
bustorp |
Än så länge bara positiva erfarenheter av Ingemar eftersom jag sedan länge insett att man får vad man betalar för..... Därför klagar jag inte på honom. Jag tycker inte det är fel att uttrycka sina åsikter, bara man har fakta eller erfarenhet som grund. Annars skulle jag ju själv inte gått i svaromål med någon, eller hur? Betänk detta som ett konstaterande och inte som ett påhopp på någon... BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Har själv köpt en motor av han, en 2.5 M40 då min egen hade sprucken topp och spädde oljan ordentligt. Har kört 600 mil utan problem. Fråga: Om man har isär motorn och inspekterar så kostar det antagligen mindre (tid och pengar) att byta delar än att försöka fixa dom så att dom ser bra ut, kamaxlar mm. |
|
bustorp |
Kan nog stämma. Det är inte lätt att fuska med motorrep. utan att det märks förr eller senare. Därför är ju uttrycket "renoverad" ett relativt påstående i alla bilkretsar. Likaså "nyskick". Som jag läste någon tidigare: Det finns många 20 000-milare på ex. Power-börsen som är i "nyskick". Jag vill påstå att det är ett begrepp som är så slitet att ingen tar det på allvar längre. Tyvärr. Någon som instämmer....?? BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
bustorp |
B t w pratade med en kille idag som har handlat toppar o en hel del andra delar av "Gottåsamannen" under 8-10 års tid och aldrig haft problem mer än att det kan ta lite tid att få grejor skickade på Posten och att få svar på mail. Som han sa: "Det är inte nya grejor men det är inte dyra grejor". Han hade dock inte reparerat något där utan bara köpt delar. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.