AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.492

Är detta den ökände skojaren Ingemar?

Sida 1 av 2
Länk 325 Touring i toppskick -89
Insänd av Ingemar, tel: 0702-488935 0476-28063, den 05 september 2004 kl 15:43. Radera annons

Årsmodell: 1989 Miltal: Mer än 20 000 Pris: 29 995 kronor
Svartmet. Drag, Ac , svart
skinn , Farthållare, Elhissar ,
helrenoverad motor med allt nytt i !!! Nybesikt.
mm .
Ring för info !! 0702/488935
Bilder skickas till seriös köpare !!
Renoverade BMW-Motorer Säljes!!!

Tydligen ska man passa sig för att göra affärer med denna man ?

tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Ser misstänkt likt som en av hans annonser...
Är dessutom i Kronoberg där Växjö som bekant ligger och Ingemar också huserar...

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Okej... Min nya touring blir inte köpt av honom iaf:)
jo det är han..........

___
Missa INTE konbaneträffen i H-fors den 5/9 Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Nån mer än jag som tycker det ger ett fruktansvärt dåligt intryck med en massa !!!!!!!!!! mitt i texten?

Nåväl. =)

Jo...och priset 29 995:- ser jädrigt "skojaraktigt" ut också.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
vad är det som denne man är ökänd för?

4 Cylindrar är 2 för lite!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Därför: Länk
Länk
Länk
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Lol det är väl bara för att man ska ha 5kr att ringa bärgarn kvar ifall man tar ut 30k på kontot:)
Ha! Jag mailade på den bilen för kanske nån vecka sedan, har fortfarande inte fått något svar. Ställde väl för seriösa frågor antar jag ;)

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
har suttit och läst en del... har dock inte hittat några konkreta exempel på vad han har gjort för fel.... bara det att folk verkar tycka illa om honom...

sen kallade han väl en fungerande topp för en nyrenoverad topp... lite skillnad i begreppen kanske...

men å andra sidan så finns det gott om bilar med över 20 000 mil på mätaren som kallas för nyskick... bara att titta på powerbörsen....

men men som man säger... man får det man betalar för...

4 Cylindrar är 2 för lite!
Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
Köpte en renoverad M20B25 motor med ny AMC topp av Ingemar i juni. Har inte haft några som helst problem med den motorn. Innan jag betalade kontrollerade jag och provkörde motorn [komp-prov och okulär kontroll] i bilen, vilket bör ses som självklart när det gäller beg. delar. Kan förvisso förstå att Ingemar ses som en sol & vårare om man ser till hans yttre representation [Åsa-Nisse & Klabbarparn stuk på snacket o platsen där han håller till]. Men,men, om man vet vad man vill köpa av honom och gör ordentlig kontroll innan köp så ser jag inga problem. I sammanhanget bör man nog ta hänsyn till vad det kostar att köpa från reg. firma alt från BMW. Mao det är alltid en chansning att köpa beg/renoverade delar, allra helst om man inte vet vad man bör kontrollera innan köp av Ingemar, som vissa missnöjda BMW-freaks i detta forum så livligt har återspeglat.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Håller med föregående talare.
Har gjort några affärer med Ingemar, varav ett bilköp, och jag är på intet sätt missnöjd, snarare tvärtom.
Visst har det kanske gått lite inflation i ordet "helrenoverad" i trakterna runt Gottåsa och "genomgången" kanske passar bättre? Men för de priserna kan man inte heller begära fabriksnytt.

------
BMW CS #04839
no
245
nos
540iA Touring -99
En bekant fick sin motor bytt hos Ingemar, det är 2 år och 4000mil sedan. Den har funkat klockrent.

// Mvh Martin
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Har köpt diff av honom och han sa då att han kunde renovera m20b25 till hartge modell dvs ca 210 hp för 10000 kr och det låter ju bra, han sa då att det dem byter är ram o vev lager samma som hartge själva använder sk race vevlager.

Trimkam från dr shrick endast dessa man ska använda sig av sa ingemar samt maxportning och tillhörande div andra saker...

En sak är säker och det är skulle min motor haverera så skulle jag inte tveka att lämna den till honom.
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Ja det är ju trevligt att det finns några som gynnar hans svartaffärer så att de som inte står till den reguljära arbetsmarknadens krafter får sysselsättning...

/BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den
Han sa att han hade en fräsch 528i med en nyrenoverad alpina motor me 250hästar+ till mig för nåt år sen.. haha vilken skojare.. en riktigt rostig rishög till bil, och nån alpina motor va de ju knappast.. va en seg knackande 528 motor som gick dåligt enligt mig.. så hans annonser tittar man inte ens på längre
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Den reguljära marknaden är ju svindyr i förhållande men man gör ju som man vill.....

bustorp
Nu kommer lite moralsnack igen. Ta inte illa upp men betänk...

BMW-beroende:
Om du kan bevisa det du säger så kanske du skulle anmäla honom i stället för att spy galla över honom här. Vi behöver inte skitsnack här tycker jag.
Om det är rykten som du hört så kan du väl hålla dom utanför forumet, mest för att rykten är inte fakta och vi har mer utbyte av fakta.

Fredde79:
Begärde han för mycket för bilen eller skulle du få vad du betalade för? Han kanske menade "fräsch i förhållande till priset" vad vet jag. Förresten, hur såg du att det inte var en Alpinamotor?

Hur som helst så har han hjälpt många BMW-ägare till ett fortsatt ägande utan att bli skinnade både med hjälp av billiga beg. delar och GRATIS råd, lika gratis som dom vi ger varandra här. Säg vad ni vill, men äldre BMW kan den mannen.

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
bustorp och övriga läsare; Jag har betänkt det du skrev men samtidigt reflekterat över att det genast finns en moraltant som kastar sig på en så fort man skriver något kritiskt. Nu är det så att jag haft förehavanden med Ingemar i några år. Detta i och med att jag bor i närheten och har haft flera av mina bilar där under denna tid. Jag har egna erfarenheter och alltså inte ett rykte, även om ett dåligt rykte beträffande någon säkert inte kommer från ingenstans.

En BMW 320i lyckades han spräcka toppen på varvid han utan extra kostnad bytte den mot en annan begagnad topp, däremot blev och förblev tomgången på 2000 varv/min som han inte lyckades ordna på flera veckors tid eller sedermera BMW i Kalmar, Automax dit den lämnades. Tid och pengar i onödan. En motor han "renoverade" åt mig med nya ventiltätningar och s.k bättre utbyteskolvringar resluterade i blårök som inte kan härröras annat än från den s.k renoveringen. Jag skulle kunna fortsätta ett bra tag till men det tjänar inget syfte i sig.

Att anmäla Ingemar är ingen idé då han inte följer de lagar som samhället ställt upp och att anmäla honom och få honom fälld eller bevisa vad han tagit sönder är således inte fruktbart.

Däremot är Ingemar precis som bustorp skriver duktig på äldre BMW och kan tala för sin sak på ett säljande sätt, det är möjligt att jag är ensam om dessa trista erfarenheter men jag är ju någon...

Istället för att kvickt moralisera och dra icke genomtänkta slutsatser baserade på ett dåligt, och i detta fallet obefintligt, underlag kan bustorp på ett mer ödmjukt efterhöra med vederbörande INNAN han hänger ut en annan användare på forumet.

/BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den
bustorp
BMW-beroende:
I min första rad skrev jag: Nu kommer lite moralsnack igen. Ta inte illa upp men betänk...
Det menade jag också.
Jag (moraltanten) har inte dragit mer slutsatser om dig än att du "spyr galla" över en person som troligen är ovetande om det och därför inte kan gå i svaromål och att du gör det på ett offentligt forum. Det anser jag är fel.

Dig har jag f ö inte "hängt ut" utan endast ifrågasatt dina argument gentemot Ingemar och dom har du haft möjlighet att bemöta eftersom du har gjort det.
Du har också vänligen försett oss med fakta genom delar av dina erfarenheter och då kan jag (moraltanten) dra slutsatsen att du har lämnat bilar hos honom inte en gång, utan flera gånger. Då slår mig genast tanken: Varför flera gånger när man varit missnöjd tidigare?
Varför gynna den som du själv skriver bedriver "svartaffärer" och utnyttjar, vad jag kan förstå, svart arbetskraft? Varför gynna honom FLER gånger och sedan kasta skit på honom? Då bidrar du ju bara till hans "arbetsmarknadsfientliga" verksamhet.

Jag (moraltanten) kan förstå att du känner dig missnöjd för att resultatet inte blev som förväntat men varför inte ta det med honom först och ge honom en chans att s a s göra upp i godo innan man hänger ut honom. Även den mest drivna mekaniker kan misslyckas. Vill han inte det så kan man kanske gå vidare ex.vis på det sätt som du gjorde här. Givetvis endast med fakta och gärna med hans vetskap om det.
Nu kanske du redan har gjort det, vad vet jag. I s f ber jag (moraltanten) om ursäkt för mitt sista "påhopp" då det helt bygger på spekulationer och inte har några fakta över huvud taget att grunda sig på.

Återigen: Ta inte illa upp men betänk...

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.