|
|
|
|---|---|
|
Vad är det som skiljer BMW 325 och 320 E30 med avseende på chassie, bromsar, bakaxel mm? /Andreas | |
|
Jag vet att min 320 har trummorbak medans 325an har skivor. Sen vet jag inte vad som skiljer i bakaxeln, är väll lite olika utväxlingar. 325an kan ha lite bredare skivor fram också ///Tobbe |
|
|
Hej Det breror på vad det är för årsmodel du tänker på,, men bakaxelen är olika |
|
|
Tänker inte på någon speciell årsmodell. Vill mest ha information om vilka saker som är bra att ha. Tanken är att börja med ett så bra utgångsobjekt som möjligt vad det gäller drivlina, chassi osv. Så. Vilken modell är att föredra? 320? 323? 325? Vilken årsmodell isf? /Andreas |
|
|
det beror väl på vad du har för önske mål när det gäller t.ex. hk ..bränsle för brukning m.m |
|
| 325 så klart, Har kört både 320 och 325. Och 325 får 320 att framstå som ett snällt barn. Men 325 drar mer men det är värt köpet. | |
| 323i -325 Har samma bromsar, dämpare, k-hämmare, bakaxel mm. Den enda skillnaden såvitt jag vet är motorn. | |
|
Ok. Då kan man alltså leta 323 oxå då. Bra, för 325:or växer tydligen inte på träd. Vad det gäller orginaleffekt och bränsleförbukning så är det inte speciellt intressant i det här fallet :) |
|
| ´jag tror inte att 323orna finns med diffad bakaxel, skulle slå till på 2,5an och en med diffad bakaxel (riktig körglädje:)) | |
_volvo_ |
323 är vanliga med lamelldiff... Gasar till det rasar! |
|
Utöver det som redan nämnts skiljer växellådan och kardan också mellan 320i och 325i. Men en 325i-motor passar bolt-on på en 320i-drivlina och tvärtom. Men en 320i-motor i en 325i är kanske inte så intressant... Frambromsarna är likadana på 320i och 325i. ------ BMW CS #04839 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.