|
|
|
|---|---|
|
Halloj! D börjar nog bli dax å kolla/justera ventilerna på min M3 E30. Så jag har faktiskt funderat på att helt enkelt dragit upp byxorna, spänt ut bröstkorgen, dragit på mig träskorna å svajja in i garaget å göra ingreppet själv.... Nu undrar jag bara om d är nån som vet om man kan köpa typ en hel sats med shimsbrickor eller måste man först ner å böka under huven, mäta å sen åka å handla... Verkar ganska omständigt. Skulle va så skönt å kunna fixa allt på en gång... | |
|
Volvo har såna brickor köp 3 olika av varje.. de är inte dyra |
|
|
vad bor du? ja har massvis liggandes annars har Fiat och volvo och givetvis bmw jag handlade några på bmw några på fiat och 3 på volvo hehe. och ja du måste öppna huven och skruva bort din ventilkåpa och mäta alla sen är det "bara" att plocka bort shimsen och byta du ska ligga mellan 0.23-0.35 har jag för mig själv ligger ja på 0.35 Mvh www.fisring.com |
|
|
"BOOST" njae, man svajjar runt i stockholmsområdet... norra delen... men du menar asså att d är så illa att man måste måtta upp hela skiten Å SEN åka å handla... borde finnas en sortimentlåda som kunde få gå runt hos alla här på Autopower så kunde man ju ta å pröjsa bara för dom man behövde... =) Har du ställt ventilerna på din "älskling" nån gång? Svårt? Hadde du ett sånt där specialvertyg för å spänna ner ventilerna å isf vart fixade du d? Du sitter väl inte å trycker på en skiss så att man kan göra ett själv...=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.