|
|
|
|---|---|
|
Var och bokade tid för serviceåtgärd på M3:an idag (vevlager). Fanns också en serviceaction på ett SMG relä som också skulle fixas. I PDF:n för aktionen (Länk finns också att läsa att bilar med SMG kan bli aktuella för ytterligare en serviceaction: SIB 23 05 04 - Service Action: Reprogramming SMG Control Module Ska tydligen dyka upp i början av september. Jag frågade om detta då jag lämnade in bilen, men kundmottagaren visste inget om detta och sade att det som gäller USA inte alltid behöver gälla Europa. RS2, har du nån mer info om denna SMG action ? Gäller den i sverige också ? /henrik | |
|
Henrik, Jag tror BMW vill passa på att uppdatera SMG programvaran samtidigt när man ändå uppdaterar motorstyrningen. Service bulletinen är inte släppt ännu i USA så vi får väl se vad den innehåller när den kommer. För E46 M3 så brukar de flesta service bulletinerna gälla över hela världen. Jag tror att nya CD39 DIS/GT1 programvaran redan finns ute hos BMW verkstäderna i Sverige men jag har inte hört något mer ännu om vad den innehåller. Jag läste den svenska informationen för utbytet av vevstaks lagren för någon vecka sedan och det stod inget om någon uppdatering av SMG programvaran (bara motorstyrningen) så jag antar att det är relativt ny information. /RS2 |
|
|
Såg att SIB 23 05 04 dykit upp som pdf på roadfly. Verkar vara relaterat till SMG relät. Förhoppningsvis har de fått in denna programvara till nästa vecka då M3:an ska in. För övrigt, i pdf:n som gäller USA nämner de full tank och in/utvändig tvätt. Antar att detta inte gäller sverige ... /henrik |
|
manonegro |
Ok, tack för inputen. "-Defeat is Temporary, Giving Up makes it Permanent." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.