|
|
|
|---|---|
|
Ska man ha en digitalbox med sig då är det tänkt? Det analoga marknätet skall vara helt avstängt 1 feb 2008. Det kommer att bli tidigare för många (runt 06-07). Det känns som om TV funktionen i NAVI'n inte är så bra heller, eller någon som någon annan synpunkt. | |
|
kolla här: Länk ----- Mvh Nils Mayer Länk |
|
| Vad händer föresten om jag har tv/navi i min nästa bil, kommer jag åka på att betala TV lisens då? Registreras det hos radiotjänst att man har köpt bil inkl. tv precis som när man köper en tv hos elgiganten etc? | |
|
Lösningar för digitalmottagning kommer att finnas på flera sätt i god tid, 12V mottagare finns redan. TV-licens: Vi får väl hoppas att detta ytterst förlegade sätt att pungslå tittarna på avgifter snart är ett minne blott. Reklam och sponsring förekommer ju öppet även i statskanalerna, man blir förbannad varje gång... På inbetalningskortet till Radiotjänst står det nästan varje gång "---avgiften höjd till...osv" och så ett exempel på hur lite det kostar per dygn. Visa istället vad jag betalat in de senaste 10-20 åren... och multiplicera detta med x miljoner hushåll. Är det nån som minns tiden det begav sig då vi betalade 1st radiolicens, 1st bilradiolicens och 1st TV-licens? Det är nog bara vi dumma svenskar som accepterar detta, men så var det faktiskt en gång i tiden...)) Suck..men i princip åker du på avgiften om bilens TV är den enda mottagaren du äger, men du kan ha hur många som helst på en "avgift" FP |
|
|
Kan man koppla in en DVD utan TV-mottagare? |
|
|
DVD (eller annan videokälla, dator, eller TV-tuner) kräver video in, antingen composit eller RGB osv, samt audio in på bilens anläggning och bildskärm. Osäker på hur det är på en bil utan TV-tuner, om man endast har navi osv. Jag har inte testat själv men det finns säkert nån som kan hoppa in och klarlägga. Även om inte BMW har nån officiell lösning så finns det säkert nån fix för detta. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.