|
|
|
|---|---|
| Hej, Såg en annons för en 850 CSi -93 M8. Bilen skulle ha 381hk, 6vxl manuell, M-motor, M-speglar, buffelskinn och vara en av endast 1510 tillverkade "special-bilar". Vad är detta? Är det så att man gjorde en special M variant av 850 CSi eller är det bara bullshit? Tacksam för svar | |
|
Den finns i allra högsta grad: Länk Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
| Den du pratar om heter 850Csi helt enkelt och specarna ser ut att stämma. M8 är däremot inget man serietillverkade och det är inte samma sak, tror däremot att vissa missuppfattar 850Csi för att vara en M8 men så är inte fallet. | |
|
Bra länk Kalle, Lars, Observera dock att det inte handlar om en M8, utan en CSi som sagt. |
|
| Tack för svaren, det var det jag misstänkte att det rörde sig om en 850CSi och ingen M8. Dessutom såg jag att bilen var direktimproterad och att serviceboken saknades...... jag tror den får vara för min del. | |
|
Det är inte helt ovanligt att 850csi (felaktigt) benämns som M8 i olika annonser! BMW byggde som sagt en prototypbil som de kallade M8 (har jag för mig) på 8-serien med samma motor som McLaren F1 fick, och diverse karossdelar i kolfiber mm. Men den byggdes nog bara i ett enda exemplar! Här finns lite fakta och bilder: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Men helt riktigt så står det M Power på motorn i 850csi! (eller står det "powered by M", minns inte riktigt), så det är väl därför ägarna vill få det till att det skulle vara M8. /B |
|
|
Sen för att krångla till det så har faktiskt några 850CSi registrerats in i sverige som BMW M8 när dom tagits in (står alltså M8 på registreringsbeviset) gissar att dom besiktningsgubbarna var ganska friskt påhejjade av bilens ägare....... "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
Jag har för mig det står M8/E i regbeviset på CSin men jag kan komma ihåg fel! Har för mig jag läst det någonstans på denna sidan Har du råd att inte åka Bmw?? |
|
|
Här är riktiga M8an: Länk Sen har inte M8an samma motor som McLaren F1, den som sitter i M8an heter S70/1, och den i McLaren F1 heter S70/2 och S70/3. Allt finns att läsa på Länk |
|
|
Jo dom som fanns hette ju 840 cs och 850 cs men för att markera att det var fråga om den finaste modellen tog man till heders den klassiska beteckningen CSI. Samma missförstånd förekommer ju ofta i samband den finaste modellen i 6-serien den heter ju M635CSI inte M6 som en del kallar den. Förresten varför säger en del "bakaxel-klump" när det heter slutväxel? ja säg det.. jörgen. jörgen |
|
|
Förresten varför säger en del "bakaxel-klump" när det heter slutväxel? ja säg det.. Ja eller kofångare? Har någon någonsin hört att en bilist fångat en ko med stötfångaren??? Trevlig helg! |
|
|
Jörgen larsson; Mig veterligen hette de 840 ci och 850 ci, cs-beteckningarna hörde väl hemma på E9:an mfl (?). Jag förvarar sällan handskar i mitt handsfack annars?... |
|
| Glömde bort att jag aldrig har haft en hatt på min hatthylla heller :-) | |
|
Jörgen Larsson: I USA fanns M6: Länk Läs den här tråden på Autopower: Länk Mvh, Wille __ Bilen: Länk |
|
| Det står även M6 på bakluckan på europeiska M635:or vad jag sett. | |
|
Sani Naturligtvis hette 840 och 850 ci som modell beteckning ursäkta mitt hjärnsläpp. Jörgen. jörgen |
|
|
Wille W Det har du rätt i,jag tänkte på den europeiska. Någon har sagt mej att M535i i usa hette 535is någon som vet ?. jörgen |
|
|
535is var en upp piffad 535i som endast såldes på den nord amerikanska marknaden, ej att förväxla med m535i (som oxå såldes där) |
|
|
Se där! tackar för upplysningen. jörgen |
|
|
Jag har för mig att det var en annons här på autopower (förra årets skulle jag gissa på) om en "M8" som skule säljas. Den hade M8 emblem och hela köret. Kanske själv dit satt? (har bilderna på datorn) Älskar BMW.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.