|
|
|
|---|---|
| Måste byta bil till en kombi, men vad ska man satsa på? Orsaken till kombi är att vi har hund, en ganska stor sådan. Mina tankar har kretsat kring 540 touring, 330 touring eller S4 avant. Har provkört 530d och 530i E-39 samt 330i. Alla är fina bilar men 530i känns lite för seg tycker nästan att den går som en 530d. 330iT går ruggigt fint motor ljudet gör ju att man bara vill ha den men frågan är om den räcker till storleksmässigt. S4:an ligger väl i samma storleksklass men jag tycker djupet på bagageutrymmet verkar större. Ngn 330d har jag ej testat men det kanske skulle kunna vara ett alternativ. S4 har jag heller inte testat men den går nog fint den med. Är väl mer sugen på en bensinbil men som sagt det är inte lätt att välja. Försäkringen är högst på 540 nån tusenlapp lägre på S4:an och ännu lite lägre på 330. Hur bensinförbrukningen ligger på respektive bil vågar jag ej svara på men 540 borde väl dra mest. Prestanda har ju alla dessa bilar men hur står sig en 330 mot t ex S4:an? Är det ngn som har lite siffror på detta? Tacksam för synpunkter och hjälp.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.