|
|
|
|---|---|
|
Turbo bygget fortsätter :) Jag har en 320-88 med M20B25 motor från en 89:a (databox från samma motor) så då ska det ju sitta en lambda men det gör det inte för tillfället. Måste jag ha den för att den ska gå bra eller vad är den till för? Vet att den känner av avgaserna på något sätt, men som sagt finns det fördelar/nackdelar med att sätta dit den? Mvh//Jonas | |
|
Det beror ju på vilket system som du ska använda. Closed loop eller open loop. Du skall defenetivt montera dit en lambda, inte ev. just för styrsystemets skull utan, för att du själv ska kunna reglera in rätt bränsle/luft blandning. Låt oss säga att din nuvarande orginal styrenhet kräver lambda och du inte använder dig av en sådan, så kommer systmet troligtvis att gå ner i nödläge, om inte det spökar till det med varvtalet el. något liknande så kan den ju få köra i nödläge och sedan mappar du om den. Erfarenheten som jag har är att det är lättare att mappa om inte lambdan är med i leken och reglerar. Fast det får någon annan bättre vetande svara på. Den här sidan kan jag starkt rekommendera för lite mer fakta gällande motorstyrning. Länk den kommer du långt på! Lycka till! Min bil: Länk |
|
|
På en så gammal motor tror jag inte att nödläge är aktuellt när lambdan är snurrig. Snarare så att boxen kör på sin mapp och ev. ger något felmeddelande. 200 på bakhjulen e fler än 400 på forumet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.