|
|
|
|---|---|
| Kan man hitta det någonstans. Har ett par fälgar ifrån en Z3, passar de på både E36 & E39? | |
|
Z3 ska passa på e36 tror jag. men vad jag vet så passar inte e39 på e36 rakt av.. e36 o e46 passar iaf. mvh Daniel "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
|
Kan nån rätta mig om jag e helt fel ute? // Daniel "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
|
Generellt så passar 5-seriens på 5-serie. och 3-seriens på 3-serie. Men man kan behöva dinstansringar å dylikt. Mvh Jojje |
|
|
Stämmer. Kolla denna sidan för mer info: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
E36 fälgar (alla modeller) passar på E46 (alla utom M3-46 bak) samt Z3 (utom M bak). Undantag för storlek pga bromsskivor. E36/E46/Z3 fälgar passar på E39 med spacers. E46M3 och Z3M bakfälgar passar på E39 utan spacers. |
|
|
Nja, man måste svarva upp navhålen på E36M3/Z3M-fälgarna om de skall passa på E39. E39 har 74 mm navhål E36/E46 och de flesta andra moderna BMW har 72,5mm navhål. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Helt rätt Johan. | |
|
Johan B Det är väl inte bara hålet som inte stämmer.. det är väl även inpressningsdjupet också (ET)? Mvh Jojje |
|
|
Jojje, E46M3/Z3M har ET8-27mm (lite olika på olika fälgmodeller) Det är förvisso inte exakt samma ET som E39, men det får oftast plats. Så fyra bakfälgar fungerar i de flesta fall... Däremot funkar det inte att använda E46M3/Z3M:s framfälgar på E39, pga för högt ET-värde. Kan iofs korrigeras med spacers. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...under förutsättning att man korrigerar navhålet på fälgarna då! ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.