AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.102

Lagad för 11.000 EURO, kan det va nåt att ha?

Ringde på en 530IAM -01 igår som står på BMW niederlassung i Dusseldorf, alltså BMW återförsäljare.
Försäljaren berättade att bilen hade varit stulen och sedan reparerats för 11.000 EURO!
Vågar man ens tänka tanken att köpa denna bil? Han sa att den INTE hade varit krockad utan vandaliserad.
Reparationerna var mest lack och kaross. Låter ju extremt mycket pengar tycker jag, bilen är satt till 24.500 EURO.
Hur blir det när jag i min tur ska sälja den i sverige om några år? Kan det bli svårigheter?
Kan det kanske till och med vara så att denna bil är i super skick då den är reparerad så mycket?
Har någon lite tips på vad jag skall tänka på?

Opps, kom visst i fel forum, skulle ju va import...

Kanske inte gör nåt.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag skulle iaf inte fundera något mera på den bilen.

Priset är satt för högt med tanke på historiken.
Bl.a. så tror jag det maskinella har fått utstå en hel del misshandel iom detta...

Mvh Janne.
Ja
166
Jasmin.moberg
2004 BMW 545i
2004 Z4 2,5 Cab
Alldeles för dyrt!
OM det är så att bilen har stått på nån parkering o blivit vandaliserad så borde de ju inte vara nå fel maskinellt på bilen.
Men de är ju inget "WOW" pris direkt..

///Schumi
Om man bortser från priset, för det kan man säker göra något åt. Så undrar jag hur man skall agera, det är ju en BMW återförsäljare, kan jag lita på dem? Jag får ju 1 års EURO plus garanti oxo.
Vad kan jag göra bort mig på?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Står att den blivit stulen...Borde innebära att "den rört på sig" en aning ;)

Mvh Janne.
Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Här ser man skillanden mellan en svensk och tysk BMW återförsäljare, där de berättar i Tyskland vad den har för brister och sånt. Här i Sverige vill både BMW återförsäljaren och BMW verkstaden bara blåssa oss på pengar!!!!
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jag skulle inte oroa mig för en reparation på 11000 euro som är gjord på BMW, men det ska absolut inte synas något av den. en hellack på BMW går säkert på 5000 euro, och är tex 3-4 rutor krossade så är det kanske 2000 euro. då är 11000 euro inte mycket att bråka om! och att säga att 24500 euro är för mycket för den bilen går ju inte baserat på den information som vi har fått. är den utan utrustning och har gått 15000 mil så är det för dyrt, har den gått 2500 mil och har navi, M-paket, steptronic och ALLT annat så är den billig.
själv så oroar mig inte alltför mycket över reparerade krockskador, men när reparationen gått över 10-15000 euro beroende på typ av skada så är det klart att priset ska vara lägre än motsvarande okrockad.
jag säger samma som "civ99ssu", tänk om alla visste hur mycket krockade de svensksålda bilarna är, då skulle gnället försvinna ögonblickligen....

mvh johan
Jag väntar på svar angående vilka skador det var och om det finns kvitton på reparationerna och av vem dessa utfördes (BMW eller annan). För övrigt så e bilen utrustad med det mesta, TV/NAVI, tele, el gardiner, dubbelglas mmmm
7000 mil

Jag oroar mig mest för att någon har kört sönder något i motor, växellåda eller något annat som man inte kan se. Som kommer att märkas efter ett tags användning.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag tycker att 24500Euro är för mycket för denna bil som varit stulen.Skall vara MYCKET billigare än en motsvarande bil som varit "ostulen".

Bara vetskapen om detta sänker en bil enligt mig.
Om den sen är reparerad för 11000Euro osv spelar inte någon roll..Så ser jag på en dylik affär.
Miltalet tycker jag är av sekundär grad i ett dylikt "fall".

Skulle fundera på "misshandelsgrad" hela tiden(nåja),precis dem farhågor som Hoobs skrev nu sist...

Mina åsikter.

Mvh Janne.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
tror knappast att BMW skulle sälja en bil och lämna garanti på den om de inte visste att den var ok. frågan är kanske mer hur den var stulen, det är ju i princip omöjligt att tjuvkoppla en 530, så om de tog den på trailer och strippade den lär den inte vara sönderkörd direkt.
rörande priset så är det inget klipp med den historiken, men försök hitta en liknande i Sverige! inte helt enkelt, och då kostar den säkert 275-300'. låga mil och mycket utrustning kostar, att tro något annat är bara att lura sig själv. men jag tycker nog också att den borde ner 0-2000 euro, beroende på utrustningsnivå.
be säljare faxa dig reparationskvittot (eller de "Gutachten" som verkstaden gav som prisförslag till försäkringsbolaget), det borde finnas tillgängligt.

mvh Johan
Njuren
haha, köpte en på aukt bmw åf i sverige som visade sig efteråt varit omlackad i sidan pga krock samt hela fronten bytt pga krock med vildjur. En ägare i sverige och BMW hade gjort reperationerna.

BMW - i nöd och lust?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.