|
|
|
|---|---|
| Audiokontakten till CDväxlaren har 5 stift anslutna, höger,höger-signaljord,vänster,vänster-signaljord samt jord, ut från laptopen har jag endast vänster,höger,jord. Kommer det att funka om jag drar latopens jord till alla 3 jordarna på audiokontakten till CDväxlaren? | |
|
Om någon undrar, så funkar det att koppla så. |
|
|
Troligen har du balanserade ingångar, därav 5 stift. Om du kopplar som du menar så blir anpassningen helt galen och risk för störningar beroende på ev. jordslinga via strömförsörjning osv. Men det är iofs inget som går sönder så testa gärna, annars finns det omvandlare från obalanserad signal till balanserad, hör hos nån välsorterad billjudsinstallatör. FP |
|
|
Jag kollade cdväxlar kontakten och det verkar faktiskt som endast 3 kablar är dragna, tursamt nog med signal på samma ställen som den beskrivning jag hade. För jag tycker inte det är något fel på ljudet, man hör ju skillnad när man spelar mp3 och jämför med samma låt i cd-spelaren där fram. Men så brukar det ju vara med mp3.vs.cd när man som jag har komprimerat till 128 kb/s. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.