AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.837

Vad kostar det att våtslipa hela bilen hos "proffs"?

Hej!

Är det någon som vet på ett ungefär vad det kostar att få hela bilen våtslipad hos ett proffs,dvs våtslip inkl polering...?
Vågar nog ge mig på "uppdraget" själv då ja efter övning o handledning(killen som "lärde"/visa mig har inte tid/lust att göra detta öht...) känner mig säker nog men vilken tiiiid de tar...:-(.
Misstänker att det kostar riktit myck o isf få de va...

bustorp
Varför??
För att polera upp en yta efter våtslipning krävs att man har mycket färg på bilen o jag tror inte att originallacken är tjock nog överallt för att göra detta på. Men din kanske är omlackad.
Men prova du bara...

Hur som helst så kan du ju höra av dig när du är klar så vi andra kan ta del av dina erfarenheter.
Ring gärna o beställ tid för hellack innan för säkerhets skull :).

Vad jag vill säga är att det är nog inte så lätt som det kan tyckas då det är många faktorer som ska stämma för att det ska bli bra.

Annars finns ju The Polishman t.ex. Låt proffsen göra det proffsen kan. Det blir bäst så...
Det finns en anledning till att dom är just proffs.

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
Bilen är helt omlackad med "mellanslip" o således extra "tjockt" me klarlack så enligt killen som lackade bilen finns de lite att "ta av"...Min fråga är ju just vad detta kostar,jag är inte rädd för att ge mig på detta men har man väl börjat måste man ju fullfölja oxå o jag vet inte om ja har ork/tid o lägga ner uppemot 40timmars jobb som de säkert kommer ta för mig eftersom jag inte har samma erfarenhet som "The Polishman" utan måste gå extremt varsamt fram...Och anledningen till att jag ev vill göra detta är att man kan få extrem finish på bilen,den e ju mycke bra redan nu men allt kan bli bättre...Misstänker att "The Polishman" tar uppemot 10" för ett sådant jobb o då slipper han uppdraget,men ca hälften e de nog värt o slippa slita själv...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.