|
|
|
|---|---|
| Håller på att felsöka på en 323 som nån bytt till 325 motor i men får ingen gnista på stiften + att soppapumpen inte går. Har pumpen och tändningen nått gemensamt via nått relä eller liknande? Det kommer ström till spolen och rotor och fördelare är nya, tändkabel härvan bytt och vev givaren bytt. Har även provat byta databoxen (spelar det nån roll vilket nummer på boxen om det är till rätt motor eller?) Bränslepumpen är ny också. Det sitter 3 relän under en svart kåpa i motorrummet, vilket är vilket utav dom? | |
| Har precis samma problem just nu med min 325 -87...har kommit fram till att de i mitten av dom 3 reläna går till soppa pumpen...bytte även de vita relät idag..de så kallada motronic relät men de vart ingen skillnad å snart vet ja inte va man ska ta sej till...snälla hjälp!! | |
| nu har felet löst sej själv kan man nästan säga...vi höll på felsöka å kom fram till att de var nå knas med jordkabeln till spolen...man fick tydligen inte jorda den direkt i bilen men vi kom inte fram till vars den gick..nåja ja kopplade ifrån batteriet å kopplade på de igen å då starta bilen....mycket konstigt fel tycker ja.... | |
| Matte, jag har samma fel på min 325 iX-88. Verkar dock som att jag får fram soppa eftersom stiften är blöta. Har bytt tändspole men ingen framgång. Får ingen gnista på stiften. Skriv gärna en rad om du hittar nåt som funkar ok. (Har inte bytt några relän ännu) | |
| jag också har samma problem!!! jag har bytt databoxen relerna allt men ingen tändning | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.